افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

انتقاد تند رئیس مجلس سنا به اعلامیه پایانی نشست مسکو

فضل هادی مسلم‌یار، رئیس مجلس سنا از اعلامیۀ پایانی نشست اخیر در مسکو انتقاد کرده و گفته که در این اعلامیه، تنها به خواست‌های طالبان توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، آقای مسلم‌یار، می گوید که تامین صلح نیاز مردم افغانستان است، اما پایان جنگ باید با ادای احترام به قربانیانی که مردم افغانستان در هجده سال گذشته برای ایجاد و حفظ نظام داده اند، توام باشد.

آقای مسلم‌یار گفت “اعلامیه‌ای که (در نشست مسکو) منتشر شده، در برگیرندۀ حرف‌های گروه طالبان است؛ گروهی تروریستی که دست‌هایشان به خون مردم آلوده است.”

او افزود “آنچه در آنجا مطرح شده، تنها به گروه طالبان امتیاز می‌دهد. ما در نظام اسلامی و یا نظامی جمهوری که در آن بسر می بریم، به زندگی عادی و سیاسی خود ادامه می دهیم. ما از صلح حمایت می‌کنیم، اما از صلحی که در آن عزت، تمامیت ارضی و وحدت افغانستان در نظر گرفته شده باشد.”

نشست دو روزۀ مسکو که در آن نمایندگان طالبان و شماری از سیاست‌مداران افغان اشتراک کردند، هفته گذشته برگزار شد. حکومت افغانستان که در این نشست حضور نداشت، اعلام کرد که تصامیم شرکت‌کنندگان این اجلاس، هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

رئیس سنای افغانستان تاکید کرد که گفتگوهای صلح تنها در صورتی برای افغانستان نتیجۀ مثبت خواهد داشت که با مدیریت و رهبری دولت افغانستان انجام شود.

طالبان تا حالا از دیدار با نمایندگان دولت افغانستان خودداری کرده اند.

روز گذشته، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفت که حاضر نشدن طالبان برای گفتگو با دولت افغانستان، مهم‌ترین چالشی است که بر سر راه رسیدن به تفاهمی برای صلح در افغانستان وجود دارد.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن