افغانستانتیتر یک

انتقال ۲۳۵ همکار افغان نیروهای خارجی به قطر

مقام‌های قطری از انتقال ۲۳۵ شهروند دیگر افغانستان که همکار نیروهای بین‌المللی بودند در یک پرواز چارترشده به دوحه خبر داده‌اند.

یک مقام ارشد دولت قطر به رویترز گفته که پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، این پنجمین بار است که هواپیماهای چارترشده، همکاران افغان این نیروها را به قطر انتقال می‌دهد.

او افزوده که افغان‌های منتقل‌شده نخست در یک کمپ در قطر جابه‌جا می‌شوند و پس از طی مراحل اسنادشان به امریکا منتقل خواهند شد.

پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان و افتادن میدان هوایی کابل به دست طالبان، روند انتقال برخی شهروندان خارجی و همکاران افغان نیروهای بین‌المللی نیز با مشکل روبه‌رو شده‌است.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که تعداد زیادی از همکاران افغان‌شان هنوز در کشور باقی مانده‌اند. دیگر کشورهای غربی نیز مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که همکاران‌شان را تنها گذاشته و آن‌ها زیر تهدید مستقیم طالبان هستند.

این در حالی است که «امارت اسلامی» گفته‌است که همکاران نیروهای خارجی و مترجمان می‌توانند به زندگی عادی‌شان در کشور ادامه دهند؛ اما در روزهای گذشته از احضار برخی از این افراد به دادگاه‌ها گزارش شده‌بود. طالبان این گزارش‌ها را تکذیب کرده‌اند.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r123p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن