اجتماعیتیتر یک

انستیتوت صلح امریکا: به رسمیت شناختن طالبان نیازمند یکپارچگی جهانی ست

در گزارش انستیتوب صلح امریکا تاکید شده جهان باید از منافع حاصل از کمک‌ها برای طالبان نیز آگاه باشد و اقدامات مشخصی را برای محدود کردن آن انجام دهد.

به دنبال انتقاد‌ها از رویکرد سازمان ملل متحد در قبال محدودیت‌های طالبان علیه زنان، انستیتوت صلح امریکا به تازگی‌ گفته است این سازمان تا کنون جز تکرار محکومیت‌ها، واکنش جدی‌تر در برابر این گروه نداشته است.
این نهاد روز سه‌شنبه، ۲۶ ثور، در‌ گزارش تازه رویکرد جامعه جهانی در قبال محدودیت‌های طالبان علیه زنان در افغانستان را بررسی کرده است.
به گفته این نهاد، پاسخ‌ها به محدودیت‌های طالبان نباید واکنشی بلکه استراتژیک باشد و جامعه بین‌الملل در برخورد با رژیمی که به رفاه مادی مردم خود اهمیت نمی‌دهد، اصول و رویکردهای معقولی را دنبال کند.
در این گزارش آمده است با وجود محدودیت‌های شدید طالبان به‌ویژه علیه کارکنان زن سازمان ملل، نه‌ تنها که هیچ برنامه‌ای برای توقف روند کمک‌رسانی وجود ندارد، برنامه‌ای هم در مورد خروج آژانس‌های سازمان ملل از افغانستان در کار نیست.
انستیتوت صلح امریکا گفته است رویکرد جهان در قسمت به‌ رسمیت‌شناسی طالبان باید یکپارچه باشد و تعامل عملی و نتیجه‌محور باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سایر حوزه‌ها دنبال شود.
به گفته این انستیتوت، جهان باید از منافع حاصل از کمک‌ها برای طالبان نیز آگاه باشد و اقدامات مشخصی را برای محدود کردن آن انجام دهد.
این نهاد همچنان با تاکید بر اتخاذ استراتژی کمک جامع در افغانستان بر تمرکز روی ثبات اقتصادی و بخش خصوصی افغانستان بیشتر تاکید کرده است.
این نهاد همچنان انحراف بودجه از سوی هبت‌الله آخوندزاده و افزایش فشار در جمع‌آوری عواید بر مردم را به اقتصاد افغانستان‌ مخرب توصیف کرده است.
انستیتوت صلح امریکا گفته است طالبان به‌عنوان حاکمان فعلی افغانستان نمی‌توانند از بار مسوولیت‌ها در قبال وخامت اوضاع اقتصادی، فقر و‌ گرسنه‌گی فرار کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن