افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

انس حقانی و همراه‌هانش هنوز با گروه طالبان یکجا نشده اند

منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که سه عضو این گروه – که روز سه شنبه رییس جمهور غنی رهایی آنان را اعلام کرد – هنوز با سایر افراد این گروه یکجا نشده اند.

یک منبع نزدیک به طالبان در قطر به رادیو آشنا – صدای امریکا گفته است که این افراد هنوز به دفتر سیاسی طالبان در قطر نرسیده اند.

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان روز سه شنبه (۲۱ عقرب) در بیانیه‌ای به مردم کشورش اعلام کرد که سه عضو طالبان؛ انس حقانی برادر سراج‌الدین حقانی رهبر این شبکه، حاجی مالی خان مامای وی و حافظ رشید عمری در بدل رهایی دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان آزاد خواهند شد.

اما رییس جمهور غنی، زمان دقیق آزادی آنان را مشخص نساخت.

حالا منابع نزدیک به طالبان به صدای امریکا تایید کرده اند که اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر، طی دو روز گذشته منتظر رسیدن این زندانیان آزادشده استند.

به گفتۀ منبع، این سه زندانی طالبان از زندان بگرام به جایی دیگر منتقل شده اند.

اما منابع گفته اند که طالبان هنوز هم کیفین کینک و تیموتی ویکس استرالیایی دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان را آزاد نکرده اند.

طالبان دو استاد پوهنتون امریکایی را در اگست ۲۰۱۶ میلادی از ساحه دارالامان – مربوطات حوزه هشتم امنیتی شهر کابل – از نزدیک آن پوهنتون اختطاف کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، یک سخنگوی طالبان در واکنش به اعلام رهایی انس حقانی و دو تن از همراهانش به صدای امریکا گفت که پس از یکجاشدن این افراد با این گروه، موضع شان را اعلام خواهند کرد.

منابع امنیتی افغانستان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن