افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

انفجار در قندهار

به گزارش خبرگزاری رشد، فرید احمد مشعل، آمر امنیت پولیس قندهار می گوید که این انفجار حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۶ جنوری (هفتم دلو) در منطقۀ "ناگهان" ارغنداب اتفاق افتاده است.

مقامات امنیتی در ولایت قندهار از وقوع یک انفجار قوی در مربوطات ولسوالی ارغنداب این ولایت خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، فرید احمد مشعل، آمر امنیت پولیس قندهار می گوید که این انفجار حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۶ جنوری (هفتم دلو) در منطقۀ “ناگهان” ارغنداب اتفاق افتاده است.

آقای مشعل افزود: “در بارۀ جزییات این انفجار بعداً معلومات شریک می‌شود، اما این انفجار بسیار قوی بود در محل موتر‌های بم‌گذاری شده و مخفیگاهای طالبان بود و برای از بین بردن آنان یک عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان جریان داشت.”

گفته می‌شود که این انفجار به حدی نیرومند بوده که صدای آن تا بخش‌های شهر قندهار و ولسوالی‌های ژری و میوند این ولایت شنیده شده است.

یک مقام امنیتی در قندهار که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد گفت که این انفجار ناشی از هاموی مملو از مواد منفجره بوده که یک مرکز نیروهای امنیتی افغان را هدف قرار داده است.

این منبع همچنان گفت که این نیروهای به رهبری جنرال یاسین ضیا، لوی درستیز قوای مسلح افغانستان به هدف جلوگیری از حملات گستردۀ طالبان ناوقت دیروز وارد ولسوالی ارغنداب شده بودند.

در این حال، خلیل‌احمد مجاهد، نمایندۀ مردم قندهار در ولسی جرگۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که در این انفجار بیشتر به غیرنظامیان و باشندگان محل آسیب رسیده است.

آقای مجاهد افزود که به دلیل درگیری‌ها و موجودیت صد‌ها ماین در محل، تا اکنون کسی به منطقه “ناگهان” نرفته است.

مسوولیت این انفجار را تا اکنون کسی به عهده نگرفته و وزارت دفاع ملی افغانستان نیز دربارۀ سفر آقای ضیا به ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار ابراز نظر نکرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن