افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

انفجار در مسجد الزهرا در غرب شهر کابل

حوالی ساعت ۹:۰۰ امشب (پنجشنبه ۲۵ جوزا) انفجاری در مسجد الزهرا در جاده شهید مزاری دشت برچی در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.
به گزارش خبرگزاری رشد ؛ این انفجار زمانی در مسجد الزهرا در قلعه ناظر در غرب کابل به وقوع پیوست که شمار زیادی از شهروندان مؤمن برای احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در این مسجد آمده بودند.
شاهدان عینی می گویند که دو مهاجم انتحاری می‌خواستند که وارد مسجد شوند که از سوی نیروهای امنیتی شناسایی شدند.
به گفته یکی از محافظین امنیتی مسجد الزهرا ، دو مهاجم انتحاری پس از شناسایی از سوی پولیس، به سوی نیروهای امنیتی شلیک کرده و یکی از افسران پولیس را به شهادت رسانده و پس از آنکه نیروهای امنیتی حاضر در محل به سمت وی آتش گشودند خود را به آشپزخانه مسجد رساند.
دو مهاجم انتحاری پس از چند دقیقه درگیری با نیروهای امنیتی خود را منفجر کردند و در نتیجه این انفجار، چند نفر که بیشتر آنان آشپز و خادمین مسجد بودند کشته و زخمی شدند.
در این انفجار حاجی رمضان حسین زاده یکی از تاجران ملی و از چهره‌های متنفذ مردم در غرب کابل و یکی از مؤسسین و رییس هیات امنای مسجد الزهرا نیز جان باخته است.
در همین حال نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله اعلام کرده که دو مهاجم انتحاری در جریان ادای نماز به مسجد الزهرا در غرب کابل حمله کردند.
آقای دانش در صفحه فیسبوک خود نوشته است مهاجمان انتحاری قصد داخل شدن به داخل مسجد را داشتند که از جانب پولیس شناسایی شدند و در نتیجه درگیری، پولیس مانع داخل شدن آنان به مسجد شد.
به گفته او؛ مهاجمان به داخل آشپزخانه مسجد پناه گرفته و یکی از مهاجمین بعد از چند دقیقه مقاومت خود را منفجر کرده است.
آقای دانش گفته که در این حادثه چهار نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شده اند.
در این انفجار سه غیرنظامی و یک افسر پولیس کشته و چهار غیرنظامی زخمی و چهار پولیس دیگر زخمی شده اند.
تا هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته و اعلام کرد که این گروه هیچ گاهی اماکن مذهبی و مساجد را هدف قرار نداده و نمی دهد.
مسجد الزهرا در غرب کابل یکی از مساجد بزرگ و مشهور شهر کابل است که بسیاری از مراسم های بزرگ سیاسی و مذهبی در این مسجد برگزار می شود.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن