اخبار کوتاهجهان

اوباما خطاب به ترامپ: از ناله کردن دست بردار!

 

 

 

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه امریکا گفته بود که در انتخابات تقلب خواهد شد؛ اما باراک اوباما، رییس جمهور این کشور به او گفته که از “ناله” کردن دست بردارد.

او دیروز گفت که پیش از برگزاری انتخابات سخن گفتن در مورد تقلب بی سابقه است.

ترامپ دو روز پیش گفته بود که انتخابات در مراکز رای‌گیری و به دلیل رفتار رسانه‌های ناراست، همراه با تقلب خواهد بود.

به گزارش رشد، رییس جمهور اوباما نیز در سخنان خود از مطالب او به شدت انتقاد کرده و تاکید دارد، پیش‌گویی در مورد انتخابات و هم‌سو شدن با ولادمیر پوتین از سوی یک نام انتخابات ریاست جمهوری امریکا بی‌‎سابقه است.

اظهارات دونالد ترامپ پیوسته با انتقادهای تند شماری از هم حزبی‌هایش نیز به همراه بوده و حتا پل رایان، رییس مجلس نمایندگان که او نیز جمهوری خواه است آقای ترامپ را سرزنش کرده است.

باراک اوباما روز سه شنبه در یک کنفرانس مشترک خبری با ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در محوطه کاخ سفید گفت که ادعاهای دونالد ترامپ در مورد تقلب انتخاباتی “بر واقعیت استوار نیست.”

آقای اوباما در مورد تمجیدهای نامزد جمهوری خواهان از ولادیمیر پوتین گفت: “ادامه تملق گویی از آقای پوتین و تا این اندازه الگو گرفتن از آقای پوتین در زمینه سیاست ها و رویکرد به مسائل سیاسی بی سابقه است.”

به نقل از بی بی سی دونالد ترامپ یک روز پیشتر گفته بود اگر انتخاب شود ممکن است پیش از شروع کار از روسیه بازدید کند.

او در یک مصاحبه رادیویی گفت: “اگر در انتخابات ۸نوامبر برنده شوم، پیش بینی می کنم پیش از شروع کار دولتم با پوتین ملاقات کنم و از روسیه بازدید کنم.”

مناظره سوم دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون از حزب دمکرات روز چهارشنبه در شهر لاس وگاس انجام خواهد شد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن