برگزیده های سایتتیتر یک

اوباما در راس جنگ استخباراتی افغانستان

معاون اول مجلس نمایندگان گفته است که باراک اوباما، جنگ استخباراتی را در افغانستان رهبری می کند.

به گزارش خبرگزاری رشد: ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس، با بیان اینکه اوباما مستقیما جنگ استخباراتی را در افغانستان رهبری می کند، تاکید کرد: “مهاجرت های مردم به خارج و ناامنی ها در کشور ناشی از جنگ های استخباراتی منطقه و جهان است”.

وی گفت: “اوباما جنگ های استخباراتی را رهبری می کند و در این زمینه اسناد موثقی هم وجود دارد. عمران خان رهبران طالبان را تداوی می کند، رحمان ملک وزیر داخله پیشین پاکستان هم گفته است که داعش در گجرات این کشور برای اولین بار هسته گذاری شد، در این مورد باید تحقیقات صورت گیرد”.

آقای قدیر خاطر نشان ساخت که تمام این موارد نشان دهنده آن است که مردم افغانستان شکار پروژه های منطقوی و جهانی شده و حکومت نیز باید پالیسی جنگ و صلح را بر بنیاد منافع ملی استوار ساخته و به پارلمان بیاورد.

معاون اول مجلس افزود: “تازمانیکه یک قطره خون در بدنم باشد، از بقای نظام دفاع خواهم کرد”.

از سوی هم منورشاه بهادری عضو مجلس نمایندگان گفت: “برخی از کشورهای منطقه در تلاش تجزیه افغانستان هستند و به همین دلیل ما تاکنون به صلح دست نیافته ایم، حکومت باید اهداف شوم این کشورها را خنثی سازد”.

در اخیر عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان گفت که حکومت مکلف است شورای ملی را در مورد پروسه صلح در جریان بگذارد.

وی تاکید کرد که گفتگوهای صلح نباید تنها با یک گروه صورت بگیرد، زیرا اگر گروه های دیگر به پروسه صلح نپیوندند در افغانستان فاجعه می آفرینند و این گفتگو ها نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

این در حالی است که اولین دور نشست گفتگوهای تازه صلح، هفته آینده با نظارت امریکا و چین در پاکستان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری رشد/شورای ملی

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن