افغانستانبرگزیده های سایت

اولین مرکز مشوره دهی صحی برای جوانان در کابل افتتاح شد

اولین مرکز مشوره دهی صحی ویژه جوانان امروز چهارشنبه توسط مسئولین وزارت صحت عامه کشور به همکاری سازمان( یو ان ایف پی ای) در شفاخانه ۲۰ بستر دشت برچی واقع در غرب کابل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ناجیه طارق معین وزارت صحت عامه کشور امروز هنگام افتتاح این مرکز گفت:”هدف از ایجاد این مرکز فضای مصوون وآرام برای جوانان است که از مشوره دهی صحی مستفید شوند”.

او افزود: ما امیدواریم که این مرکز محل مناسب برای اعتماد جوانان کشور نسبت به عرضه خدمات صحی  باشند.

بانو طارق  با بیان اینکه جوانان نیروی بالقوه جامعه است گفت که این مرکز می تواند به مشکلات صحی و روانی جوانان کمک کند تا جوانان کشور مسایل جنسی، تغیرات فزیکی، مهارت های زندگی و مسایل باروری را از این مرکز به طور رایگان مشوره بگیرند.

معین عرضه خدمات وزارت صحت می پذیرد که با فعالیت های سیستیماتیک و برنامه های مختلف درجهت عرضه خدمات صحی تا هنوز این وزارت نتوانسته خدمات صحی را آنچنان که برای جوانان  پسندیده باشند، محیا نماید.

بانو طارق می گوید: جوانان با  نقش مهمی که در رشد اقتصاد و فقر زدایی دارند باید دولت آنان را در محراق توجه برنامه های خویش قرار دهد.

در همین حال سید کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز می گوید: مشکلات عمده که امروز فراروی جوانان کشور قرار دارد، شرم و حیا است که نمی توانند مشکلات صحی و جنسی شان را به پدر، مادر و برادر خود بگویند.

معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود: جوانان کشور می توانند در این مرکز احساس راحتی کرده تمام مشکلات خویش با داکتران در میان بگذرد.

او از جوانان کشور خواست که هر گونه مشکلات صحی و روانی شان را در این مرکز حل نمایند.

معین جوانان کشور علاوه کرد: “جوانان که بنابر مشکلات نمی توانند در این مرکز مراجعه کنند، می توانند از طریق شماره رایگان ۱۲۰ مشکلات صحی و تغیرات فزیکی خویش را با داکتران در میان بگذارند”.

نور محمد مراد رئیس سازمان (یو ان اف پی ای ) گفت که این برنامه به شکل امتحانی است.

او از هزینه مشخص این برنامه نام نبرد، اما ادامه داد: ما از امکانات موجود استفاده کرده و اگر جواب خوب داشت می توانیم در آینده این برنامه را در سراسر کشور گسترش دهیم.

گفتنی است  که همزمان با افتتاح این مرکز در دشت برچی، ۵ مرکز در ۵ ولایت دیگر نیز افتتاح گردیده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن