افغانستانبرگزیده های سایتجهان

اول فوریه، روز جهانی حجاب در ۱۱۶ کشور

فعالیت های مختلفی به مناسبت روز جهانی حجاب در ۱۱۶ کشور مختلف، اول فوریه برگزار شد.

این طرح که توسط «ناظمه خان» شهروند نیویورکی آمریکا طراحی شد، همه دختران مسلمان و غیرمسلمان را به پوشیدن حجاب دعوت می کند تا احساسات خود را درباره ی آن بیان کنند.

تعداد کشورهای شرکت کننده در این طرح از سال گذشته از ۵۰ کشور به ۱۱۶ افزایش یافت.

ناظمه خان بیان کرده بود، می خواهیم امسال یک میلیون شرکت کننده در سراسر جهان با شعار “آگاهی بیشتر، فهم عمیق تر، صلح جهانی” داشته باشیم.

وی افزود هدف این طرح، افزایش همبستگی دینی در سراسر جهان از طریق افزایش آگاهی درباره ی حجاب است و توضیح داد حجاب صرف پوشاندن سر نیست بلکه باید تمام بدن پوشیده باشد.

درباره ی انگیزه ی شروع طرح نیز وی از تصمیمش مبنی بر پوشیدن حجاب پس از رفتن به ایالات متحده و آزار دیگران بدلیل این مسئله گفت که در مدرسه و دانشگاه توسط همکلاسی ها و معلمین مورد تمسخر قرارگرفته و القابی چون “نینجا” شنیده، این روز را بهانه ای برای افزایش سطح آگاهی درباره ی حجاب قرارداد.

او می گوید: حجاب نماد پایداری با استفاده از ایجاد راه های جدیدی از درک و فهم است و امیدوارم جهان غرب این مسئله را بپذیرد تا مسلمانان به راحتی حجاب سر کنند.

در وبسایت این کمپین اطلاعات زیادی درباره ی حجاب، اطلاعاتی نیز درباره ی این طرح و چگونگی مشارکت و داوطلبی و خاطراتی از حجاب و تغییراتی که در زندگی ایجاد کرده است، قرار داده شده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن