افغانستانبرگزیده های سایت

اگر امنیت را تامین نکنید، سلاح بر شانه خواهیم کرد

شماری از نمایندگان ولایت غور در شورای ملی و فعالین این ولایت به حکومت هشدار می‌دهند در صورتیکه دامنه‌ی ناامنی از این ولایت جمع نگردد، خودشان دست به سلاح خواهند برد و علیه هراس‌افگنان قدعلم خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ نمایندگان ولایت غور امروز با برگزاری نشست مطبوعاتی خواستار توجه دولت مرکزی به حکومت محلی غور شدند.

دو روز پیش افراد وابسته به گروه داعش، ۳۳ غیر نظامی در ولایت غور را که بیشتر آنان دامدار بودند، ربوده و سپس آنان را تیرباران کردند.

در همین حال کرام الدین رضازاده نماینده مردم غور در پارلمان می‌گوید: غنی و عبدالله با وعده‌های فراوانی رای مردم غور را بدست آوردند، اما با گذشت بیش از دوسال از حکومت وحدت ملی هیچ کاری برای این ولایت نکرده‌اند.

وی افزود:‌ «آیا مردم غور باشندگان افغانستان نیستند؟ آیا ولایت غور جز این جغرافیا نیست؟! ما نیازی به مشارکت در کدر سیاسی و انکشاف متوازن نداریم، تنها خواست ما از دولت تامین امنیت است».

آقای رضازاده تاکید کرد: حکومت باید هرچه زودتر جلو قتل فرزندان مان را بگیرد، اگر از دست حکومت کاری ساخته نیست،‌ خودمان امنیت را تامین می‌کنیم.

ابراهیم ملک‌زاده نماینده دیگر مردم غور در پارلمان نیز چنین می‌گوید: تعداد نیروهای امنیتی در غور بسیار کم است و با همکاری مردم امنیت نسبی در این ولایت تامین گردیده است.

از از دولت می‌خواهد که هیاتی باصلاحیت به این ولایت فرستاده و قضیه قتل و کشتار مردم را به‌گونه جدی مورد بررسی قرار دهد.

احمد سعیدی کارشناس مسایل سیاسی نیز طی سخنان گفت: دزدان مسلحی که دو روز قبل مردم را به قتل رساندند، شش تن دیگر را نیز با خودشان برده اند و تا هنوز رها نکرده‌اند.

وی ادامه داد: داعش واقعی(عرب) در افغانستان وجود ندارد و همان دزدان و قاتلانی که در گذشته به نام طالب با مردم می‌جنگیدند، حالا تحت نام داعش به جنایات‌شان ادامه می‌دهند.

آقای سعیدی گفت: دولت باید هیاتی برای بررسی قتل مردم عام تعیین نموده و نتایج آن‌ را در حضور رسانه ها اعلام دارد، در غیر آن خودمان تصمیمات نهایی را خواهیم گرفت.

وی علاوه کرد: «اگر دولت به ولایت غور توجه نکند، مجبور می‌شویم با دولت مرکزی خداحافظی کرده و دست به سلاح ببریم. خودمان از عزت مردم دفاع خواهیم کرد».

سید نادر شاه بحر نماینده دیگر مردم غور در مجلس نیز هشدار می‌دهد که در صورت عدم رسیدگی حکومت به قضایای مربوط به غور،‌ مردم این ولایت حکومت را تحریم خواهند کرد و خودشان دنبال راهی برای حل مشکلات‌شان خواهند گشت.

گفتنی است که ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به کشتار وحشیانه ۲۳ تن از غیرنظامیان در ولایت غور ، طی پیامی گفته است که رئیس جمهورغنی ضمن محکوم نمودن این جنایت بی رحمانه، وعده می سپارد تا انتقام خون شهروندان کشور را از تروریستان و عاملان بی رحم بیگانه پرست خواهد گرفت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن