افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

اگر حکمتیار زنده نباشد …!

قدرت نفوذ گلبدین حکمتیار به حدی است که حتی از راه دور از کیلومترها آنسوتر از مرز از یک ویدیوی کوتاه قبلا ضبط شده و نه زنده و مستقیم، توانسته سران احزاب و مجاهدان و ارگ نشینان را به صف کند و به ادای احترام و واکنش در برابر خود وادارد

به گزارش خبرگزاری رشد؛ پس از امضای توافقنامه ی صلح با حزب اسلامی، تیتر یک و توجه ویژه ی همه ی مطبوعات و رسانه های داخلی و خارجی به این مساله و پیامدهای اعطای امتیازات و تسهیلات ویژه به حکمتیار معطوف شد؛ اما اگر وی زنده نباشد چه؟!

قرار بر این بود که وی شخصا در کابل و در ارگ ریاست جمهوری حاضر شود ولی نیامد و سپس بنا شد طرفین در یک کنفرانس ویدیویی مشترک به امضای توافقنامه بپردازند اما این امر نیز به نمایش فیلم ضبط شده ی کوتاهی از گلبدین صاحب منتهی شد و بس!

نظر به اینکه از یکسو وجهه ی سیاسی حکمتیار برای تلفیق و تزریق اعضای حزب اسلامی در بدنه ی حکومت، بسیار به کار دیگر چهره ها می آید و از سوی دیگر فعلا مرده ی حکمتیار برای تبلیغات سیاسی و رسانه ای، بیش از زنده اش می ارزد، باید علایم حیاتی وی را به دقت بررسی کرد.

چنین حدث هایی درخصوص مانور تبلیغاتی و نظامی بیش از حد بر روی تحرکات اسامه بن لادن و ملا عمر نیز زده می شد که با توجه به قدرت نفوذ آن ها، مرگ سیاسی ایشان سال ها پس از مرگ جسمی شان به وقوع پیوست. برعکس بسیاری از دولتمردان و مجاهدانی که با اولین ترور شخصیتی و تحریم سیاسی، به گورستان تاریخ می پیوندند.

با تمام این تفاسیر فعلا تا حکمتیار از لیست سیاه بین المللی خارج شود، تمام مقدمه چینی ها برای حضورش در کابل فراهم گردد و همه ی شروطش برای تشریف فرمایی روی دیدگان ارگ نشینان عملی شود؛ اعضای حزب اسلامی فرصت کافی در اختیار دارند تا از سایه ی این شبح مفقودالاثر به تمامی فیض ببرند و محظوظ گردند.

دیگر اینکه قدرت نفوذ گلبدین حکمتیار به حدی است که حتی از راه دور از کیلومترها آنسوتر از مرز از یک ویدیوی کوتاه قبلا ضبط شده و نه زنده و مستقیم، توانسته سران احزاب و مجاهدان و ارگ نشینان را به صف کند و به ادای احترام و واکنش در برابر خود وادارد.

این مهمترین ویژگی شاخص رهبر حزب اسلامی است که با تمام دوری گزینی خود از حکومت در طول دهه های اخیر و نیز مواضع افراطی خود، توانسته وجهه و نفوذ خود را حفظ نماید تا در زمره ی بن لادن ها و ملاعمرها قرار بگیرد نه در گروه مردگان متحرک داخل حکومت. بنابراین باید به هوش باشید که بار دیگر کلاه گشادتری بر سرتا نرود.

شبکه اطلاع رسانی افغانستان

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن