برگزیده های سایت

تا طالبان پاکسازی نشوند، ترمیم برق ناممکن است

عبدالستار بارز، والی بغلان تاکید کرده است، تا زمانی که طالبان از ساحه‌ی دند شهاب‌الدین عقب زده نشوند، ترمیم پایه‌ی برق آسیب دیده ناممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رشد: آقای بارز می گوید، برای نابودی طالبان، برنامه‌های تازه‌یی روی دست گرفته شده است.

آقای بارز که به تازه‌گی از ساحات جنگی دیدن کرده می‌گوید، تمام قطعات نظامی کشور مصروف نبرد و تصفیه سازی مناطق ناامن بغلان هستند.

والی بغلان گفت: “دلیل اینکه عملیات در بغلان طول کشید این است که ساحات موتر رو و حتا منازل مسکونی که ساکنان آن مهاجر شده اند، از سوی طالبان ماین گذاری شده و بیشتر زخمی‌ها نیز به همین موضوع ربط دارد.”

دستکم دوازده روز پیش طالبان یکی از پایه‌های برق وارداتی ازبیکستان را در ساحه‌ی دند شهاب‌الدین بغلان منفجر کرد که در نتیجه آن کابل به تاریکی فرو رفت.

در پی این رویداد، وزارت‌های داخله و دفاع ملی برای پاکسازی ساحات ناامن بغلان عملیاتی را راه اندازی کرد؛ اما به گفته‌ی مقام‌هی محلی، به دلایل مختلف، این عملیات طول کشید.

درهمین حال، پولیس بغلان هشدار می‌دهد که برای نابودی هراس افگنان در دند غوری از هر وسیله‌ی ممکن استفاده خواهد کرد.

عوض محمد نذیری، سرپرست فرماندهی پولیس بغلان گفته است که پیش‌روی نیروهای امنیتی در مناطق ناامن خوب بوده است.

از دو روز به این سو در جریان عملیات دند غوری هشت طالب از جمله یک از فرمانده این گروه کشته و چندین تن دیگر زخم برداشته اند.

مقام‌های امنیتی زمان دقیق را برای پاکسازی کامل دند شهاب‌الدین و دیگر مناطق ناامن اعلام نمی‌کنند؛ اما ظاهراً عملیات به شدت جریان دارد.

بغلان در شمال کشور از ولایات ناامن به شمار می‌رود که پس از سقوط کندز و گسترش ناامنی در ساحات شمالی، نفوذ طالبان به این ولایت به شدت افزایش یافت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن