اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

اگر ما از امام فاصله نگیریم، امام از ما فاصله نمی‌گیرد

مسوولین لیسه عالی رشد و تعالی از پانزدهم شعبان سالروز میلاد بزرگ منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) طی مراسم با شکوهی در محوطه‌ء این لیسه تجلیل و بزرگداشت به عمل آوردند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ در این مراسم علما، آموزگاران، دانش‌آموزان، والدین دانش‌آموزان و تعداد کثیری از مردم غرب کابل شرکت کرده بودند.
در این مراسم با شکوه برنامه‌های متنوع سخنرانی، مداحی، شعر، سرود و نمایش توسط آموزگاران و دانش‌آموزان اجرا گردید.
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد اخلاقی یکی از آموزگاران لیسه رشد و تعالی که در این مراسم صحبت می کرد گفت: اگر ما از امام خود با گناه کردن فاصله نگیریم، امام از ما فاصله نمی گیرد.
وی افزود: وعده الهی تحقق پذیر است و روزی جهان بدست مصلح عالم حضرت مهدی موعود (عج) قرار خواهد گرفت و عدالت سراسری در جهان پیاده می شود.
آقای اخلاقی علاوه کرد: خداوند در تمام کتب آسمانی خود وعده داده که زمین از بندگان صالح می باشد که مراد همان امام مهدی (عج) است.
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد اخلاقی با استناد از حدیث پیامبر بزرگ اسلام (ص) گفت: پیامبر فرموده است که عدالت نهایی بدست یکی از فرزندانم که نام او همنام من است و کنیه او کنیه من است، رقم می خورد.
وی با بیان اینکه امام (عج) از ما تقوا و نزدیکی با خدا را می خواهد گفت: تقوا و نزدیکی با خدا مختص مرد یا زن نیست، بلکه نفس پاک در کار است فرق نمی کند، این نفس پاک از زن باشد یا از مرد.
آقای اخلاقی گفت: اسلام به اندازه سر سوزن میان مرد و زن فرق نگذاشته است و مادران و دختران نباید فریب شعارهای دروغین جهان غرب را بخورند.
وی خطاب به مادران و دختران گفت: فاطمه زهرا (س) خطاب به تمام مادران جهان گفته که فریب دروغین دنیا را نخورید.
وی می گوید: قدر دنیا را باید دانست اما از هر لحاظ آن باید استفاده درست کرد نه در راه گناه.
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد اخلاقی با استناد از حدیث حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید که باید انسان قدر عمر خود و دنیا را بداند و از هر لحظه‌ی آن برای آخرت خود مقام کسب کند.
در آخر این مراسم برای چند تن از آموزگاران و دانش‌آموزان لیسه رشد و تعالی جوایز و تقدیرنامه اهدا گردید.
محمد رقیب فیاض / کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن