اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

اگر والدین و معلمین به نسل جدید توجه نکنند، آینده‌شان سیاه خواهد بود

از سیزدهم رجب سالروز میلاد مولود کعبه حضرت امام علی(ع) امروز طی مراسم باشکوهی در لیسه عالی خصوصی”رشد و تعالی” تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد عارف حیدری بنیانگذار موسسه تحصیلات عالی ابوریحان و لیسه عالی خصوصی رشد و تعالی در این مراسم گفت: اگر والدین و معلمین به نسل جدید توجه نکنند، آینده شان خطرناک و سیاه خواهد بود.

موسس لیسه عالی خصوصی “رشد و تعالی” گفت: ما با الگوی گیری از رفتار و گفتار حضرت علی(ع) خود را در مسیر آن حضرت عیار ساخته و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) احترام خاص به معلمین داشت، خطاب به متعلمین گفت: به والدین و معلمین‌تان احترام کنید تا رستگار شوید.

آقای حیدری خطاب به متعلمین گفت: از فرصت پیش آمده استفاده عظیمی کرده و تلاش شبانه روزی به خرج دهید تا درآینده مصدر خدمت به ملت و کشور خود باشید.

رئیس لیسه عالی خصوصی”رشد و  تعالی” همچنان خطاب به والدین گفت: پیشنهادات و انتقادات مثبت تان را با ما شریک سازید تا ما با استفاده از آن کار بهتر برای رشد استعداد‌های نسل جدید انجام دهیم.

آقای حیدری افزود: هدف ما این است که نسل جدید را با رویکرد دینی تعلیم دهیم تا در آینده کشور ما را آباد و درخشان سازند.

رئیس لیسه عالی “رشد و تعالی ” علاوه کرد: ما درحد توان تلاش خواهم کرد که با تهاجم فرهنگی مبارز نمائیم و در تحقق این هدف همکاری والدین گرامی ضروری پنداشته می شود.

وی با انتقاد از برخی از خانواده‌ها گفت: متاسفانه بعضی از والدین توجه جدی به فرزندان شان ندارند که مایه نگرانی می باشد.

آقای حیدری با بیان اینکه لیسه عالی “رشد و تعالی” متعلق به مردم است، از والدین شاگردان خواست که حداقل هفته یک بار و دو بار از این لیسه سر بزنند و راهکار ارایه کنند.

آقای حیدری افزود: امسال مدیر لیسه عالی “رشد و  تعالی” یک بانو است که مادران گرامی می توانند به راحتی مشکلات فرزندان‌شان را بازگو کرده و حل نمایند.

در همین حال حجت السلام والمسلمین سید جواد اخلاقی استاد اخلاق و علوم دینی لیسه عالی “رشد و تعالی” گفت: بزرگترین افتخار من این است که معلم لیسه عالی” رشد و تعالی” هستم.

آقای اخلاقی درباره فضایل حضرت علی(ع) گفت: فضایل حضرت علی(ع) را خدا و پیامبرش می داند نه کس دیگری، همان‌که  حضرت محمد(ص) فرمود:” یا علی جز من کسی دیگر شما را نشناخت” خود بیان گر فضایل آن حضرت(ع) است.

وی با استناد از حدیث شیخ سلیمان قندوزی یک عالم اهل سنت افغانی، گفت: پیامبر اسلام فرمودند که اگر تمام آسمان‌ها کاغذ و تمام دریاها رنگ و قلم گردد و هم تمام انس جن نویسنده شود فضایل حضرت علی را نوشته کرده نمی تواند.

حجت اسلام والمسلمین اخلاقی با بیان اینکه تمام بدبختی های امروز ما نتیجه عمل خود ما است گفت: ما با تعلیم و تربیه بهتر می توانیم در راه اولیای خدا حرکت نمایم و نجات یابیم.

آقای اخلاقی افزود: اگر هماهنگی میان مکتب، معلم و والدین رونق پیدا کند، راه پیشرفت و ترقی به راحتی طی خواهد شد.

آقای اخلاقی با توصیف برنامه های لیسه عالی رشد و تعالی برای شگوفایی استعداد فرزندان کشور، از زحمات استاد محمد عارف حیدری سپاسگذاری کرد و گفت: خدا این جوان زحمت کش را حفظ کند که با رویکرد دینی نسل جدید را تربیه می نماید.

اسد الله یک تن از والدین شاگردان لیسه عالی “رشد و تعالی” که در این مراسم شرکت کرده بود، از استادان لیسه و آقای حیدری موسس این مکتب ابراز امتنان نموده و گفت: رشد استعداد نسل جدید در مکتب رشد و تعالی محسوس است.

گفتنی است که در این مراسم، برنامه های تیاتر، شعر و سرود توسط شاگردان مکتب “رشد و تعالی” اجرا گردید.

محمد رقیب فیاض/ کابل

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن