اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

اگر وضعیت مدیریت نشود، زمامداران فعلی نفرین ابدی را به میراث خواهند برد

نهاد جامعه مدنی تحت  نام “گروه مشترک فعالین جامعه مدنی” امروز پنجشنبه طی نشست خبری در کابل بیان کردند که مبنای حکومت وحدت ملی اجرایی شدن بدون قید و شرط  توافقنامه سیاسی است درغیر آن حکومت مشروعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عزیز رفیعی رئیس گروه مشترک جامعه مدنی گفت: مبنای حکومت وحدت ملی  اجرایی شدن ماده های توافقنامه سیاسی است، در غیر آن حکومت وحدت ملی مشروعیت ندارد.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که سران حکومت وحدت ملی درهفته های اخیر بر سر اجرایی شدن توافقنامه سیاسی اختلافات شدیدی پیدا کرده اند.

او افزود: تفکر تک کرسی شدن، افغانستان را به بحران می برد که به نفع سران حکومت تمام نخواهد شد.

اعضای گروه مشترک جامعه مدنی هشدار می دهند که اوضاع کنونی کشور نابسامان است و اگر خسروان امور و متولیان قوم، زبان و دین با درایت و انسان نگری ملبس نشود، نفرین ابدی تاریخ را به میراث خواهد برد.

گروه مشترک جامه مدنی خطاب به حکومت می گویند: تنها راه بیرون رفت از معضل کنونی آماده ساختن کشور به یک انتخابات عادلانه، آزاد و فراگیر است که می توانند از یک سو مشروعیت آینده را و از سوی دیگر دست آورد های گذشته را حفظ و تداوم بخشد.

این گروه تاکید دارد که اصلاح نظام انتخاباتی بر مبنای عدالت اجتماعی و آمار دقیق رای دهندگان بستگی به توزیع شناسنامه های  برقی دارد که می تواند یک افغانستان با ثبات را تضمین کنند.

اعضای گروه مشترک جامعه مدنی طی نشر اعلامیه ای می گویند: سران دولت باید گزارش دقیق و عینی را از وضعیت افغانستان در کنفرانس بروکسل ارایه کنند و از گزارشهای زیبا لفظی و دور از واقعیت خود داری نمایند.

مهار کردن جنگ جاری در افغانستان، کنار گذاشتن زیاده خواهی و قدرت طلبی سران حکومت، حل اختلافات میان سران حکومت از طریق تفاهیم و عملی شدن توافقنامه سیاسی از خواست های دیگر گروه مشترک جامه مدنی می باشند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن