افغانستانبرگزیده های سایت

این هم پاسخ طالبان به نشست عمان/ مرگ ۷۰ سرباز در یک روز

یک روز بعد از نشتی برای صلح افغانستان طالبان ده ها تن را در دو حمله گروهی انتحاری شهید و زخمی کردند. در حملۀ مهاجمان انتحاری به یک مرکز آموزش نیروهای پولیس در گردیز، مرکز ولایت پکتیا ۴۷ تن کشته شدند و ۱۶۱ تن دیگر زخم برداشتند.

توریالی عبدیانی، فرمانده پولیس این ولایت نیز در میان کشته‌شده‌گان این رویداد است.

در خبرنامۀ وزارت داخله آمده است که شمار مهاجمان پنج تن بوده و این افراد نخست دو موتر مملو از مواد انفجاری را در مقابل برج دیدبانی فرماندهی پولیس منفجر کردند و سپس وارد فرماندهی پولیس شدند.

حمله با استفاده از هاموی نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفته است.

به دنبال این حمله مقام‏های ارشد دولتی از جمله رییس اجرایی حکومت عازم پکتیا شدند.

آمارهای رسمی رقم تلفات را ۴۷ تن عنوان کرده‎اند؛ اما برخی منابع گفته‎اند که در این حمله ده‎ها تن کشته شده و صدها تن زخم برداشته‏‎اند. حملۀ گروهی طالبان بسیار پیچیده و خطرناک توصیف شده است.

حمله گروهی در غزنی

در عین زمان، در ولسوالی اندر ولایت غزنی نیز نیروهای امنیتی در حمله طالبان تلفات دادند. محمد قاسم دیسی وال، ولسوال اندر ولایت غزنی گفت که حدود ۳۰۰ جنگجوی طالبان حوالی ساعت یک نیمه شب سه شنبه بر مرکز این ولسوالی حمله کردند.

حسن رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی گفت: «این حمله طالبان بر ولسوالی اندر با استفاده از دو موتر نوع هانوی صورت گرفت که قبلاَ از نیروهای حکومتی به غرامت برده بودند. این موترهای مملو از مواد انفجاری در مقر ولسوالی انفجار داده شدند.»

وزارت داخله افغانستان تایید کرده است که در این حمله طالبان نیز ۲۵ پرسونل نیروهای امنیتی و ۵ فرد ملکی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی اکنون در منطقه حضور دارند و وضعیت به حالت عادی برگشته است.

طالبان مسؤولیت این رویدادها را بر عهده گرفتند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن