برگزیده های سایت

بازار برده‌فروشی طالبان در ولسوالی خاک‌سفید ولایت فراه

گروه طالبان نزدیک به دو سال می‌شود که در ولسوالی خاک‌سفید ولایت فراه، زنان و کودکان دختر و پسر را خرید و فروش می‌کنند.

عبدالخالق نورزایی، ولسوال ولسوالی خاک‌سفید ولایت فراه می گوید که طالبان تقریبا ۲ سال می‌شود که در این ولسوالی بازاری راه انداخته‌اند که در آن، زنان، دختران و پسران زیر سن ۱۸ سال را به فروش می‌رسانند.

آقای نورزایی گفت که این بازار هفته‌ای دو بار در روزهای سه‌شنبه و جمعه فعال است.

به گفته آقای نورزایی، در این بازار علاوه بر خرید و فروش انسان‌ها، ماین، موادهای انفجاری، اسلحه و مواد مخدر به‌طور علنی به فروش می‌رسد.

این مقام محلی گفت بچه‌هایی که برای کار و نیش‌زدن تریاک در محل آورده می‌شوند، به چنگ طالبان می‌افتند و در میان‌شان خرید و فروش می‌شوند.

به گفته ولسوال خاک‌سفید، چندی پیش فردی دو خانم در سنین ۱۹ و ۲۰ سال را از ولایت‌های هلمند و کندهار آورده بود و در این‌ بازار قوماندان‌های طالبان آنان را در میان خود، خرید و فروش می‌کردند که سر انجام با وساطت ریش‌سفیدان محل، زنان را دوباره به خانواده‌های‌شان تحویل داده و مجرمین فرار کرده‌اند.

آقای نورزایی در این مصاحبه‌ی خود گفت این بازار که در قریه سرخ‌دیوار ولسوالی خاک‌سفید قرار دارد، هر هفته و هر ماه بچه‌هایی در سنین ۱۰ سال و بیشتر از آن را خرید و فروش می‌کنند.

این محل که تحت تصرف طالبان می‌باشد، «بچه‌بازی»، خرید و فروش بچه، تفنگ‌، مواد مخدر و مواد انفجاری آزاد است و کسی از کسی نمی‌پرسد که چرا چنین کاری را انجام می‌دهند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن