افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

بازداشت عبدالحمید خراسانی از سوی وزارت داخله

وزارت امور داخله اعلام کرد که عبدالحمید خراسانی، از «بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مجرمین در سطح کشور و منطقه» روز سه‌شنبه، چهارم سرطان توسط پولیس در کابل بازداشت شده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه رسمی فیس‌بوکش نوشته است که خراسانی پیش از  چاشت روز سه‌شنبه زمانی بازداشت شد که در جریان «تظاهرات امروز» قصد درگیری با پولیس را داشت. اشاره رحیمی به تظاهرات کابل ظاهراً نشست اعتراضی شورای نامزدان ریاست جمهوری است که روز سه‌شنبه در ورزشگاه غازی برگزار شده بود.

به گفته رحیمی، عبدالحمید خراسانی در فهرست مجرمان سازمان‌یافته و سطوح بالای وزارت امور داخله قرار داشت و پیش از این چندین‌بار با پولیس به درگیری پرداخته و موفق به فرار شده بود.

سخنگوی وزارت امور داخله هم‌چنان گفته است که خراسانی در باج‌گیری از خرده‌تاجران، تیل‌فروشان، دکان‌داران، چند قضیه آدم‌ربایی، قتل، چپاول‌گری، ره‌زنی و زورگویی متهم است.

هم‌چنان داشتن افراد مسلح جنایت‌پیشه، قاچاق مواد مخدر و ایجاد رعب و ترس در ۱۸ سنبله به بهانه کاروان عزاداری، دشنام و هتک حرمت به مردم و به آتش کشیدن پرچم کشور از دیگر موارد اتهامی است که به گفته نصرت رحیمی، عبدالحمید خراسانی در آن به صورت مستقیم دست دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن