افغانستانبرگزیده های سایت

بازرسی خانه به خانه برای کنترل تیراندازی‌های هوایی در شهر کابل انجام می‌شود

ویس احمد برمک وزیر داخله امروز یکشنبه (۶ حوت) گفت: “به تمامی حوزه‌های امنیتی شهر کابل هدایت داده شده که بازرسی خانه به خانه را آغاز کنند و اگر پس از این از هر منزلی که فیر صورت گیرد برخورد قانونی شده و نتیجه آن به مردم گزارش داده می‌شود”.

آقای برمک گفت که براساس این بررسی، تمامی سلاح‌های که در نزد افراد و اشخاص حقوقی و حکمی قرار دارد دوباره ثبت شده و سلاح‌های غیر قانونی و اضافی مغایر با طرزالعمل این وزارت، مصادره می‌شود.

او گفت، کسانی که خلاف قانون، نظم عامه را اخلال می‌کنند و آرامش شهروندان را برهم می زنند مجرم اند و مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

وزیر داخله در رابطه به تیراندازی‌های چند شب گذشته در کابل گفت: “از اکثر خانه‌های که فیر شده متاسفانه بزرگان کشور است یا وکلا، سناتوران و مقام های دیگر بوده اند، در خیرخانه وحشت بود؛ همچنان در حوزه‌های دیگر امنیتی شهر کابل”.

آقای برمک خاطرنشان کرد، حکومت گذشته برای برخی بزرگان، دهشکه، پیکا و حتا راکت توزیع کرده است؛ اما “ما تقاضا می کنیم که سلاح‌های خود را ثبت کنند و “گرنه باید از ریاست جمهوری خط بیاورند در غیر آن، سلاح که طرزالعمل اجازه ندهد مصادره می‌شود”.

او جلوگیری فیرهای هوایی که در شهر کابل صورت می‌گیرد را دشوار خواند و افزود، بدون همکاری مردم پولیس نمی‌تواند جلو این “خودسری‌ها” را بگیرد.

به گفته او، در هر حوزه امنیتی ۳۴۵ پرسونل است و این شمار در برابر ۳۵۰ هزار واحد مسکونی کاری کرده نمی‌توانند.

وزیر داخله گفت: “دو پیام واضح داریم یکی این که مردم باید همکاری کنند زیرا در حوزه‌های امنیتی کابل تغییرات ایجاد شده، و پیام دیگر ما این است که لطفاً پولیس را فاسد نسازید و پول ندهید”.

آقای برمک در ادامه افزود، یک واحد تحلیل و ارزیابی در وزارت داخله ایجاد شده که پس از دریافت شکایت، دوباره به شخص شاکی اطلاع دهی شده و به شکایت‌اش رسیدگی می‌شود.

او تاکید کرد، “از مردم می‌خواهیم، در هرجای که مجرم و افراد مشکوک و یا فساد افسران پولیس را می‌بینید به شماره ۱۱۹ زنگ بزنند و پولیس به قضایا رسیدگی می‌کند”.

این در حالی است که هفته گذشته پس از پیروزی تیم ملی کرکت بر تیم زمبابوه و دوشب پیش پس از پیروزی بازمحمد مبارز و احمدولی هوتک برابر رقیبان شان تیراندازی‌های زیادی درشهر کابل صورت گرفت که خواب شهروندان را بر هم زد.

این نوع تجلیل از پیروزی قهرمان‌های ملی در شبکه‌های اجتماعی نیز اعتراضات گسترده‌ای را به همراه داشت و بسیاری از کاربران وزارت امور داخله و پولیس کابل را در جلوگیری از آن به کوتاهی متهم کردند.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن