اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایتجهان

بازگرداندن پناهجویان افغان متوقف شود

حزب سبز آلمان با انتقاد از سیاست بازگرداندن پناهجویان افغان، با اشاره به وضعیت ناامن در این کشور از وزیر خارجه آلمان خواست تا این اقدام را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ حزب سبز آلمان با توجه به حملات و ناآرامی‌ها در افغانستان «زیگمار گابریل» وزیر خارجه این کشور را تحت فشار گذاشته است که بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان را متوقف کند.
سم اوزدمیر رئیس سبزها در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که گابریل در این مورد باید به واقعیت توجه داشته باشد. این موضوع روشن است که افغانستان کشوری امن نیست و نباید مردم را به بازگشتن به کشورهای ناامن مجبور کرد.
امید نوری‌پور دیگر سیاستمدار این حزب و کارشناس امور سیاست خارجی هم در این باره به رادیو آلمان گفت که ارزیابی امنیتی دستخوش مسایل سیاسی شده است و ارتباطی با وضعیت امنیتی افغانستان ندارد.
وی معتقد است که چنین اقدامی نوعی وحشت از تقویت راست‌گرایان افراطی موسوم به آلترناتیو برای آلمان است.از این رو اقدامی که صورت می‌گیرد به دور از واقعیت است.
نوری‌پور پس از سفر به افغانستان، شرایط موجود در این کشور را دراماتیک ارزیابی کرده است.
گابریل روز چهارشنبه اعلام کرده بود که وضعیت امنیتی در افغانستان قابل ارزیابی نیست و در این کشور برخی نقاط امن و برخی دیگر ناامن هستند.
وی همچنین گفته بود که ۵۶ درصد از پناهجویان در آلمان اقامت دارند و این رقم بسیار بالاتر از سهم دیگر کشورهای اروپایی است.
توماس دیمیتزیره وزیر کشور آلمان دیگر چهره سیاسی است که از این اقدام حمایت کرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن