افغانستانبرگزیده های سایت

بالامرغاب بادغیس نیز به دست طالبان افتاد

مقامات در ولایت بادغیس می گوید که ولسوالی بالامرغاب این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، فرماندهی پولیس ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس می گوید که جایی‌که طی ۳ روز گذشته دستکم ۳۵۰ نیروی امنیتی محاصره شده با طالبان درگیر بودند، ظهر روز شنبه به دست طالبان سقوط کرد.

شب گذشته نیز ولسوالی آب‌کمری ولایت بادغیس برای ساعاتی به دست طالبان افتاده بود.

فرماندهی پولیس بالامرغاب در نزدیکی دفتر ولسوالی و در حاشیه بازار بالامرغاب قرار دارد. طالبان اکثر مناطق ولسوالی بالامرغاب به جز یک کندک نیروهای ارتش در نزدیکی رودخانه بالامرغاب را به تصرف خود در آورده اند.

عبدالعزیز بیک رییس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید که ده‌ها نیروی امنیتی که در محاصره طالبان گیرمانده بودند به سمت یک کندک نیروهای ارتش رفتند و بیم آن می‌رود که شماری از آنان حین فرار به سمت این پایگاه، جان‌های خود را از دست داده باشند.

محمد ناصر نظری عضو شورای ولایتی بادغیس نیز تایید کرده است که فرماندهی پولیس بالامرغاب و تعمیرهای اداری این ولسوالی به دست طالبان افتاده است.

آقای نظری می‌گوید که یک کندک نیروهای ارتش در نزدیکی رودخانه بالامرغاب به دست نیروهای امنیتی است.

همزمان، یک مشاور والی بادغیس به ۸صبح گفته است که معاون وزارت دفاع، والی بادغیس و شماری از منسوبان نظامی غرب افغانستان، دقایقی پس از سقوط فرماندهی پولیس برای بازپس‌گیری مرکز ولسوالی بالامرغاب به مناطق جنگ زده رفته اند.

همزمان عبدالعزیز بیگ رییس شورای ولایتی بادغیس تایید می‌کند که حضور ۱۰۰ کماندوی تازه‌نفس ارتش برای جلوگیری از سقوط فرماندهی پولیس بالامرغاب بی‌نتیجه بوده است.

آقای بیگ می‌گوید که جنگ بالامرغاب به درستی مدیریت نشده است.

مرکز ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از شام چهارشنبه هفته گذشته محل یورش طالبان بوده است. با وصف درخواست پی‌هم نیروهای کمکی توسط سربازانی که در محاصره قرار داشتند، نزدیک به ۱۰۰ کماندوی ارتش ظهر جمعه به محل درگیری رسیدند.

برخی از گزارش‌ها می‌رساند که طالبان با نیرویی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر بر مرکز ولسوالی بالامرغاب حمله کرده‌اند. آن‌گونه که مسوولان شورای ولایتی بادغیس می‌گویند، حضور ۱۰۰ کماندوی ارتش برای جلوگیری از سقوط بالامرغاب کارساز نبوده است.

در همین حال، گروه طالبان شام دیروز حملات تازه‌ای را بر مرکز ولسوالی آب‌کمری بادغیس در ۲۵ کیلومتری شهر قلعه‌نو مرکز این ولایت آغاز کردند. محمد ناصر نظری عضو شورای ولایتی بادغیس تایید می‌کند که این ولسوالی شب گذشته به دست طالبان سقوط کرد، اما طالبان صبح امروز مرکز این ولسوالی را ترک کردند.

آن‌گونه که باشنده‌گان ولسوالی آب‌کمری می‌گویند طالبان مهمات و سلاح‌های موجود در ولسوالی آب‌کمری را نیز با خود برده‌اند.

بادغیس در شمال‌غرب افغانستان پیش از این یکی ولایت‌های نسبتا ناامن کشور به شمار می‌رفت. بادغیس اما طی یک‌سال گذشته شاهد نبردهای خونینی بوده است که حالا این ولایت را به یکی از ناامن‎ترین ولایت های افغانستان تبدیل کرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن