اخبار کوتاهبرگزیده های سایتتیتر یک

باید اعدام شوم

مسؤول حمله‌های انتحاری طالبان در ولایت هلمند که توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده می‌گوید به خاطری که مردم را رنج و تکلیف داده باید سخت مجازات شود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ ریاست عمومی امنیت ملی امروز پنج‌شنبه با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید مولوی نعمت‌الله مسؤول عمومی حمله‌های انتحاری و انتحاری گروه تروریستی طالبان در شهر لشکرگاه بازداشت شده‌است.

روزی خان و کلا خان دوتن از افراد دیگر این سردستۀ طالبان اند و این افراد تصمیم داشته‌اند تا حمله‌های هراس‌افگنانه را در مرکز هلمند راه‌اندازی نمایند.

امنیت ملی می‌گوید این تروریستان قصد داشتند تا در ماه رمضان و روزهای عید شهروندان را در ولایت هلمند به خاک و خون بکشانند.

از نزد این افراد یک میل دهشکه، یک میلا سلاح ۳۰۳بُر، یک کیلوگرام مواد انفجاری، تخت‌های ریموت کنترول ماین، کانچه‌های ماین، مخابره، دوربین، آلۀ تلاشی، دو موترسایکل و صدها فیر مرمی و وسایل نظامی به دست آمده‌است.

اما جالب این‌که مسؤول عمومی حمله‌های انتحاری طالبان در ولایت هلمند در ویدیوی اعترافی‌اش می‌گوید از این‌که در فعالیت‌های هراس‌افگنانه تا کنون سهم داشته بسیار پشیمان است.

مولوی نعمت‌الله نخستین عضو طالبان است که می‌گوید به خاطر این‌که برای شماری تکلیف و عذاب داده‌ام باید سخت مجازات و حتا اعدام شوم.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از جمله ولایت ناامن است که گروه طالبان تمرکز ویژه‌یی را بالای آن دارند.

چندی پیش دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت که طالبان می‌خواستند شورای کویته را به هلمند انتقال دهند اما نیروهای امنیتی این اجازه را برای‌شان ندادند.

با این حال هلمند یکی از ولایت‌هایی‌ست که در ماه‌های اخیر همواره درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در بخش‌هایی از آن وجود داشته‌است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن