اجتماعیاخبار کوتاه

با تمام قوت برای محو خشونت علیه زنان تلاش می کنیم

 

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در پایان سمینار سه روزه جایگاه زن در اسلام گفت که این حکومت، با تمام توان برای محو خشونت علیه زنان تلاش می کند.

این سمینار سه روزه به ابتکار مرکز رشد استعدادهای زنان و با عنوان، “بررسی تحقیقی اضرار خشونت های جنسی از نظر اسلام و قوانین” برگزار شده بود.

به گزارش رشد، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی خشونت جنسی در برابر زنان را “معادل زنده به گور نمودن دختران در زمان جاهلیت عرب” عنوان کرد.

او گفت:” متأسفانه و با وجود اینهمه تحت تاثیر تعصب قبیله ای و عادات جاهلانه و با سوء استفاده از نام مقدس شریعت، بدترین نوع برخورد و خشونت علیه زنان در کشور ما صورت می گیرد.”

رئیس اجرائیه بی سوادی، بی تفاوتی و عادی شدن خشونت علیه زنان را بخشی از مشکلات و چالش های اصلی در کشور دانست و زنان را قربانیان اصلی خشونت ها و نا امنی ها در کشور خواند.

او گفت:” هر فرزند این سرزمین که به شهادت می رسد، این مادران و در مجموع زنان هستند که بیشتر از هر کسی صدمه می بینند و سوگوار می گردند.”

آقای عبدالله تاکید کرد که رهبری حکومت وحدت ملی با تمام توان برای عملی نمودن خواسته های مشروع و برحق مردم افغانستان و به ویژه اشتراک کنندگان این سمینار اقدام می نماید.

رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان همچنان همسویی و هماهنگی میان علمای دینی و اعضای جامعه مدنی را گامی مثبت در راستای تقویت همکاری ها برای تنویر افکار عامه ارزیابی نموده و قدردانی نمود.

قابل تذکر است که اشتراک کنندگان این سمینار ضمن تقبیح انواع خشونت علیه زنان خواستار اقدام قاطع و گسترده برای مبارزه با آن گردیده و تطبیق شریعت و قوانین نافذه کشور برای مجازات عاملان خشونت علیه زنان را راه های اصلی و اساسی محو خشونت علیه زنان دانستند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن