افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

با حفظ وحدت ملی، با دشمنان مبارزه می‌کنیم

از هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین افغانستان در مقابل قشون سرخ شوروی امروز با حضور سران حکومت وحدت ملی در ارگ ریاست جمهوری تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان که در این مراسم صحبت می کرد گفت: با حفظ وحدت و احساس مسوولیت پذیری می توانیم در مقابل دشمنان افغانستان مبارزه کنیم.

رئیس مجلس گفت: ارتش سرخ شوروی که با شعار شکست ناپذیر وارد افغانستان شده بود، همه فکر می کردند که افغانستان هم جز جمهوری شوروی شد، اما غافل از اینکه در مقابل قوه ایمان و عقیده مردم افغانستان مبارزه کرده نمی تواند.

وی می گوید: دشمنان افغانستان بعد از پیروزی جهاد مردم، با دسیسه دیگر ملت مظلوم افغانستان را هدف قرار دادند که تا هنوزهم این دسیسه جریان دارد و هر روز از ما قربانی می گیرد.

ابراهیمی گفت: در چنین شرایطی پیشنهاد مصالحه ملی برای تامین صلح با مخالفین معقول‌ترین راه است که می تواند دسیسه کشورهای خارجی را علیه افغانستان خنثی سازیم.

در همین حال فضل‌الهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا نیز می گوید که هشتم ثور روز ملت افغانستان است، چون این ملت در این روز شهید داده است.

به گفته‌ی مسلمیار، هشتم ثور روزی است که نیم قاره آسیا و نیم اروپا آزادی خود از اتحاد جماهیر شوروی بدست آورد.

آقای مسلمیار افزود: کسانی که امروز در مقابل ملت افغانستان می جنگد، مزدور کشورهای خارجی است و هر کشوری که می خواهد در امور داخلی ما دست اندازی کند شکست خواهد خورد.

در این اواخر گزارشاتی به نشر رسیده بود که گویا روسیه از گروه طالبان حمایت مالی و نظامی می‌کند.

رئیس مجلس سنا خطاب به کشور روسیه گفت: دیگر «توان ملت مسلمان افغانستان را آزمایش نکنید اگرعلاقه دارید باز هم همان قهرمانان ما وجود دارند».

  • وی می گوید: با حفظ وحدت می توانیم در مقابل بزرگترین دشمن افغانستان مبارزه نمایم.
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن