افغانستانبرگزیده های سایت

با مصونیت قضایی و امتیازات دولتی حکمتیار مخالف هستیم

رهبر جبهه ملی نجات افغانستان ۲ ماده توافقنامه صلح دولت با حزب اسلامی را منصفانه ندانست و اعلام کرد: با مصونیت قضایی و امتیازات دولتی حکمتیار مخالف هستیم.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ نشستی پیرامون موضع‌گیری جبهه ملی نجات افغانستان به رهبری صبغت الله مجددی در مورد توافقنامه صلح دولت با حزب اسلامی به همت جبهه ملی نجات افغانستان در کابل برگزار شد.

ذبیح‌الله مجددی دبیر جبهه ملی نجات افغانستان در این نشست با خواندن بیانیه صبغت‌الله مجددی گفت: افغانستان در یک مرحله حساس قرار داشته که مردم آن با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند.

مجددی وحدت را راه نجات از مشکلات عنوان کرد و افزود: مردم افغانستان باید متحد شوند و راه صلح را دنبال کنند.

وی با اشاره به توافقنامه صلح دولت با حزب اسلامی اظهار داشت: ما با تمام ماده‌های این توافق‌نامه به استثنای ۲ ماده آن موافق هستیم و از آن اعلام حمایت می‌کنیم.

مجددی اعطای مصونیت قضایی، القاب و امتیازات دولتی به حکمتیار و حزب اسلامی را از مواردی خواند که در این توافقنامه گنجانیده شده، اما مطابق با شریعت و موازین عدالت و انصاف نیست به همین دلیل با این موارد مخالف است.

صبغت‌الله مجددی در این بیانیه تصریح کرد: جبهه ملی نجات افغانستان با اعطای مصونیت قضایی به حکمتیار و اعضای حزب مخالف است.

مجددی همچنین اظهار داشت: بر اساس موازین عدالت و انصاف با اعطای القاب و امتیازات ویژه دولتی به حکمتیار موافق نیستیم.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن