افغانستانبرگزیده های سایت

با کارت‌های رای دهی قبلی، بحران گذشته انتخابات را دوباره تجربه نکنید

شماری از نمایندگان مجلس در جلسه عمومی امروز این مجلس از اظهارات اخیر مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات، مبنی بر اینکه کارت‌های رای دهی قبلی مشروعیت دارد، انتقاد کرده و می گویند که همان کارت های قبلی، انتخابات ریاست جمهوری قبلی را به بحران برد.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ نعمت الله غفاری معاون دوم مجلس نمایندگان که ریاست نشست امروز را به عهده داشت گفت: چیزی که انتخابات گذشته را به بحران برده است همان کارت های قبلی رای دهی است.
دیروز مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند که انتخابات پیشروی پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها با کارت‌های رای‌دهی کنونی برگزار می‌شود.
نعمت الله غفاری معاون دوم مجلس گفت: “کارت های کنونی انتخابات گذشته افغانستان را به بحران برده و بازهم، این کارت ها انتخابات پیشروی را به بحران می برد و نباید ازآنها کار گفته شود”.
صادقی زاده نیلی نماینده ولایت دایکندی نیز گفت: حکومت مشکل ایجاد می کند و نمی‌خواهد انتخابات شفاف در کشور برگزار شود.
وی افزود: بدون تذکره برقی انتخابات شفاف برگزار نخواهد شد، دولت باید در قدم اول تذکره برقی را توزیع نماید.
محی الدین عضو دیگر مجلس گفت: با مقدماتی که مشاهده می‌شود تا دو سال دیگر ما شاهد برگزاری انتخابات نخواهیم بود.
اعضای مجلس نمایندگان توزیع ۱۷ میلیون کارت رای دهی در انتخابات گذشته را خود یک چالش برای انتخابات آینده عنوان کرده و تاکید دارند که نباید با این کارت ها انتخابات برگزار شود.
همزمان برخی از احزاب سیاسی کشور نیز استفاده از کارت‌های رای‌دهی کنونی را تکرار مشکل‌های گذشته عنوان می‌کنند و تاکید دارند که برگزاری انتخابات بدون توزیع شناسنامه‌های برقی شفاف نخواهد بود.
سید الیاس احمدی/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن