اجتماعیاخبار کوتاهافغانستاناقتصادیتیتر یک

بحران فعلی افغانستان، ناشی از اختلافات میان سران دولت است

 

 

نمایندگان مجلس اختلافات اخیر میان سران حکومت وحدت ملی را دلیل افزایش ناامنی ها عنوان می کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ نشست عمومی مجلس نمایندگان امروز پس از گذشت تعطیلات تابستانی شان برگزار گردید. برخی از اعضای این مجلس با انتقاد شدید از اختلافات اخیر میان سران حکومت، تاکید کردند که اگر این اختلافات همچنان ادامه یابد، ناامنی ها تشدید خواهد یافت.

غلام فاروق مجروح عضو این مجلس در نشست عمومی امروز گفت: کشور با بحران ناامنی مواجه است؛ سران حکومت باید اختلافات را کنار گذاشته و برای بیرون رفت از این چالش ها راه حل مناسبی بسنجند.

وی افزود: “نقاط مختلف کشور با مشکلات شدید امنیتی مواجه است. مشکلات رهبران حکومت بر سر قدرت کشور را به بن بست خواهد کشاند و این مساله افغانستان را در اذهان جامعه جهانی بدنام خواهد ساخت.

آقای مجروح خاطر نشان ساخت که ادامه اختلافات میان سران حکومت، دست آورد های افغانستان در نشست بروکسل را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

غلام حسین ناصری عضو دیگر این مجلس نیز گفت که بحران فعلی افغانستان، ناشی از اختلافات درون حکومتی است و ادامه این روند در آستانه نشست بروکسل، باعث بدنامی افغانستان خواهد شد.

وی گفت: جنگ سران دولت بر سر منافع شخصی شان شرم آور است؛ آنها (سران حکومت) باید منافع ملی را تامین کنند.

آقای ناصری تصریح کرد: در حالی که بحران امنیتی در کشور فراگیر شده است، ادامه اختلافات درون حکومتی، باعث مستحکم تر شدن سنگرهای تروریستان خواهد شد.

داکتر رمضان بشر دوست عضو دیگر این مجلس نیز از وجود فساد گسترده در نهاد های امنیتی انتقاد کرد.

وی افزود: “مردم افغانستان چگونه از دولتی که افراد در نهادهای امنیتی آن بر اساس سلیقه سیاسی و واسطه استخدام می شوند، انتظار تامین امنیت داشته باشند؟!”.

گفتنی است که در جلسه امروز مجلس نمایندگان وزرای دفاع ملی، امور داخله و رئیس امنیت ملی در پیوند به افزایش ناامنی ها در کشور استجواب شدند.

اما این نشست بنابر تقاضای مقامات امنیتی و اکثریت آراء نمایندگان، پشت درهای بسته برگزار گردید.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن