افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

برای برگزاری دور دوم انتخابات آمادگی کامل داریم

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید درصورت‌یکه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم برود؛ از لحاظ تخنیکی و مالی آمادگی کامل دارد.

ذبیح الله سادات، سخنگوی این کمیسیون امروز سه شنبه ۱۹ نوامبر (۲۸عقرب) به صدای امریکا گفته است که در حال حاضر برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان آمادگی می‌گیرند.

آقای سادات افزود: “از نگاه مالی کمیسیون مشکل ندارد و در این عرصه تعهدات صورت گرفته و از نگاه تخنیکی هم کمیسیون مستقل انتخابات آماده این است که اگر انتخابات به دور دوم برود، آن را در سراسر افغانستان برگزار کند”.

کمیسیون انتخابات در حالی از آمادگی‌ها برای برگزاری احتمالی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهد که با گذشت نزدیک به دودماه تا اکنون نتوانسته است که نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان را اعلام کند.

در حال حاضر پروسه تفتیش و بازشماری آرا با وجود مخالفت‌ها، از سوی این کمیسیون در برخی از ولایت‌ها جریان دارد.

آقای سادات گفت که در ۱۵ ولایت روند بازشماری و تفتیش آرا تکمیل شده و در ۱۳ ولایت دیگر این روند هنوز ادامه دارد.

این سخنگوی کمیسیون افزود که در شش ولایت، برخی دسته‌های انتخاباتی و هواداران شان به کارمندان کمیسیون انتخابات اجازه بازشماری و تفتیش آرا را نداده اند.

قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در ۲۷ ماه میزان اعلام شود که به تاریخ ۲۳ عقرب به تعویق افتاد؛ اما کمیسیون در این تاریخ نیز نتوانست نتایج را اعلام کند و امروز که ۲۸ عقرب است، هنوز بازشماری و تفتیش آرا در تعدادی از ولایات تکمیل نشده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن