افغانستانبرگزیده های سایت

برخی از طریق دامن زدن به مسایل قومی و نژادی میخواهد چهره ی چندگانه خود را پنهان کنند

از بیست هفتمین سالگرد شهادت شهید غلام نبی مشتاق ، یار و یاور سپه سالار جهاد و مقاومت رهبر فقید حزب حرکت اسلامی افغانستان الحاج ستر جنرال سید حسین انوری در کابل تجلیل به عمل امد.

به گزارش خبرگزاری رشد، سید خلیل الله انوری فرزند سردار جهاد و مقاومت ستر جنرال سید حسین انوری و مشاور ارشد شورای امنیت در مراسم تجلیل از سالگرد شهادت شهید مشتاق گفت: همه ی انسان ها از هر قوم ، نژاد و جغرافیایی با یکدیگر برابر بوده و شهید مشتاق را نیز، انگیزه، اراده، و تعهدش بر ارمان های والای انسانی و اخلاق از دیگران متمایز ساخته است.

وی تصریح کرد که؛ با انکه در فضای مسموم سیاسی کشور، برخی میخواهند از طریق دامن زدن به مسایل قومی و نژادی و متهم کردن برخی دیگر به این نگرش غیر انسانی، چهره ی چندگانه ی خود را پنهان کنند اما در تمام ادوار تاریخی حتی با اختلاف نظر با برخی از دانشمندان جهانی، همه ی انسان ها با هر نوع رنگ، زبان، قومیت و جغرافیا با یکدیگر برابرند.

آقای انوری گفت: صلح، ارامش و وحدت و برادری زمانی در کشور حاکم خواهد شد که همه ی شهروندان کشور با احترام به تمامی اقلیت ها ، ملیت ها  و مذهب های رایج در کشور از حقوق شهروندی مساویانه برخوردار گردند و به دور ازتعصبات ویران کننده در کنار یکدیگر احساس ارامش و امنیت نمایند.

وی می گوید که مکتب فکری رهبر فقید و مجاهد نستوه انوری بزرگ نیز همانا احترام به همه ی اقلیت ها و ملیت ها در کشور بوده و هیچگاه در عملکرد خودش از این خط فکری انسانی قدمی پس ننهاد.

سید خلیل الله انوری شیرازه ی اصلی مکتب بزرگ فکری رهبر فقید را صداقت و پایمردی بر تعهدات اخلاقی و انسانیش دانست و توصیه نمود که؛ در مکتب والای انسان ساز این یک اصل و ریشه ی یک حرکت عظیم و مثمر ثمر برای تغییر و انقلاب فکری در جامعه است.

ایشان تاکید ورزید که؛ پایمردی و اراده در تصمیم برای حرکت در یک جریان عظیم از خطوط اساسی خط فکری انوری بزرگ بوده است که اسطوره های جاودانه ی چون شهید مشتاق با درک حقیقی این مفهوم برای ابد در اندیشه ی ازادیخواهان و تاریخ نقش بست.

وی تاکید نمود که؛ با پیروی از این مکتب فکری با خطوط عزم، اراده و اخلاقیات انسانی در جهت اعتلای اهداف والای انسانی خواهد کوشید و هرگز بر کج اندیشان اجازه نخواهد داد که، مسیر و هدف اصلی دوستداران حرکت اسلامی را به دیگر سو سوق دهند و به بیراهه های واهی بکشاند.

در پایان ایشان، یکبار دیگر جایگاه والای همه ی شهیدان راه حق و ازادی را پاسداشت.

عبدالباری خلیلی/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن