افغانستانبرگزیده های سایت

برمطالبه و داد خواهی خویش ادامه خواهیم داد

روز جمعه ازسالروز شهادت شهدای نمایندگان مردم در راس آن شهید سید مصطفی کاظمی با حضور رئیس اجرایی اعضای کابینه اعضای مجلسین شورای ملی و صدها تن ازشهروندان کابل درتالار لوی جرگه تجلیل به عمل آمد

به گزارش رشد، وارثین شهدای حادثه نه سال قبل شهدای بغلان ازعدم برخورد قاطع دولت علیه این حادثه سخت انتفاد کرده می گویند: ما برمطالبه و داد خواهی خویش ادامه خواهیم داد.

داکتر سید علی کاظمی برادر شهید سید مصطفی کاظمی گفت: اگرعاملان حادثه بغلان به مجازات محکوم میشدند کسی جرئت انجام حملات تروریستی دگر به خود نمی داد

سید علی کاظمی گفت: عدم قاطعیت حکومت در مورد بررسی پرونده ها شهدای بغلان باعث شده که  دشمنان مردم افغانستان، فرصت جولان و تحمیل خواسته های گروه های تروریستی را به دنبال داشته باشد.

کاضمی با جدیت از سران حکومت وحدت ملی خواست که با پیگیری و شناسایی عاملان آن و محکومت شان به اشد مجازات اقدام نماید.

سید علی کاظمی با انتقاد تند ازحکومت گفت:ازحکومت وحدت ملی انتظار میرفت که برای به محاکمه کشاندن عاملان حادثه بغلان عملا برنامه داشته باشند که حالا سدیده می شود این حکومت هم برنامه ندارد.

وی گفت: “ما بعنوان وارثین شهدا بر مطالبه و داد خواهی خویش ادامه خواهیم داد. تا باشد که دولت برای بر چیده شدن کُشت و کُشتارِ انسانهای بی گناه، گامهای مؤثر وعملی را بر دارد”.

کاظمی  از پارلمان افغانستان به خاطر نام گذاری این روز به نام شهدای وحدت ملی استقبال نموده و این کار را یک عمل نیک برای پاسداری از شهید کاظمی و شهدای همراه شان خواند.

در پانزدهم عقرب (چنین روزی) سال ۱۳۸۶ شهید سید مصطفی کاظمی رئیس کمیسیون اقتصاد شواری ملی همرای همراهانش به منظور بررسی وضعیت فابریکه قند وارد بغلان شد که در حادثه مشکوک به شهادت رسید و تا هنوز گیره این ابهام برای مردم باز نشده است

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن