برگزیده های سایتمصاحبه

برگزاری انتخابات پارلمانی یک امر ضروری است

با به تاخیر افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، برخی از اعضای این مجلس گفته بودند که براساس قانون اساسی، دوره کاری مجلس نمایندگان به تاریخ اول ماه سرطان به پایان رسیده و ادامه‌ دادن به کار این مجلس مشروعیت قانونی ندارد.

اما تعداد دیگری از اعضای مجلس نمایندگان معتقد بودند تا زمانیکه انتخابات پارلمانی برگزار نشود، مجلس نمایندگان می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

با این حال محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور چند روز قبل اعلام کرد که حکومت آمادهء برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا های ولسوالی ها بوده و این انتخابات در میان فصل های تابستان و خزان سال آینده برگزار خواهد شد.

در همین حال فاطمه عزیز عضو مجلس نمایندگان از تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی ابراز نگرانی کرده و به خبرگزاری رشد می گوید: رئیس جمهور تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی را تعیین کرده و ما هم امیدواریم که هرچه زودتر شاهد برگزاری آن باشیم.

وی برگزاری انتخابات پارلمانی را یک امر ضروری و حتمی عنوان کرده و گفت: “برگزاری هرچه زودتر انتخابات پارلمانی سبب کاهش چالش ها در کشور خواهد شد”.

بانو عزیز خاطر نشان ساخت: برگزاری انتخابات پارلمانی به اندازه کافی به تعویق افتاده و امیدواریم چالش های فراراه این انتخابات از پیش رو برداشته شده و در زمان معیین آن برگزار گردد.

به باور این عضو مجلس نمایندگان، مدت زیادی ست که اکثر نهادهای دولتی توسط سرپرست ها مدیریت می شوند و این امر برای مردم قابل قبول نیست؛ بنابراین برگزاری هرچه زودتر انتخابات پارلمانی برای بهبود بخشیدن به روند کاری شورا نیز موثر واقع خواهد شد.

سید الیاس احمدی/کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن