اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند بر غنامندی تولیدات داخلی کمک کند

مسوولین معینیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف روز دوشنبه تفاهمنامه همکاری را با مسوولین مرکز نمایشگاه افغانستان، به منظور تقویت تولیدات داخلی به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ رحیل محمد فرملی معین تعلیمات تخنیکی و مسکلی وزارت معارف هنگام عقد این تفاهمنامه گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند بر غنامندی تولیدات داخلی کشور کمک کند.

وی افزود: به اساس این تفاهمنامه، پس از این معینیت تعلیمات تخنیکی دستآورد های تخنیکی محصلین تعلیمات تخنیکی مسلکی را با ۳۰ درصد تخفیف درمرکز نمایشگاه افغانستان به نمایش می گذارد.

فرملی می گوید: برگزاری نمایشگاه برای محصلین که یک ابتکار جدید دارد، سرآغاز امید برای تداوم کارشان خواهد بود.

معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف امضای این تفاهمنامه را یک دستآورد بزرگ برای خانواده معارف عنوان کرد.

به گفته مسوولین تخنیکی و مسلکی وزارت معارف، موسسات تعلیمی و تحصیلی افغانستان تا هنوز نتوانسته است که استعدادها و توانمندی‌های نسل جدید را تبارز داده و دست‌آوردهای  قابل وصف آنها را به نمایش بگذارند.

مسوولین تعلیمات تخنیکی ومسلکی می گویند: معرفی دستآورد ها و فعالیت های عملی موسسات تعلیمی، جلب توجه و کمک ها مثمر موسسات کمک کننده جهت تقویت محصلین توانمند و ارتباط با موسسات داخلی و خارجی ازتعهدات معینیت تعلیمات مسلکی در این تفاهمنامه است.

در اختیار قرار دادن غرفه ها جهت نمایش به طور رایگان  برای موسسات تعلیمی و تحصیلی دولتی، به اختیار قرارداد غرفه با تخفیف ۳۰ درصد برای موسسات تحصیلی راجستر شده وزارت معارف و جابجا نمودن بیرق و لوگو معارف در قطار موسسات عضو مرکز نمایشگاه از تعهدات مرکز نمایشگاه افغانستان در این تفاهمنامه گفته شده است.

محمد بارکزی رئیس مرکز نمایشگاه افغانستان می گوید: این تفاهمنامه، روزنه‌ای است برای اینکه تولیدات داخلی افغانستان رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه افغانستان نیاز به یک ستون دارد افزود: ستونی که می‌تواند افغانستان را حفظ کند، علم و دانش است.

محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن