افغانستانبرگزیده های سایت

در برگشت به کشور به مشکلات تان رسیدگی خواهیم کرد

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی، امروز با دانشجویان افغان مقیم بیجنگ دیدار نمود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در این دیدار داکتر عبدالله ضمن ارائه معلومات از وضعیت افغانستان، مشکلات و خواست های دانشجویان را نیز استعماع کرد.

در این دیدار داکتر پوپل رییس اتحادیه دانشجویان افغان از حکومت وحدت ملی خواست تا به مشکلات دانشجویان افغان مقیم چین توجه جدی نماید.

پرداخت مدت معاش برای آنعده از محصلانی که اسکالر شیپ ها را از طریق دانشگاه‌های چین مستقیم دریافت نموده اند، اختصاص بیست درصد از سکالر شیپ ها در بخش ماستری و دکتورا برای فارغین دانشگاه‌های چین از مقطع لیسانس و ماستری و افزایش تعداد اسکالر شیپ ها از جانب حکومت چین برای دانشجویان افغان، از خواست های بود که رییس اتحادیه دانشجویان افغان مقیم چین در این دیدار با داکتر عبدالله عبدالله و هیئت همراهش مطرح نمود.

در این دیدار، فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی افغانستان، وعده نمود تا در خواست های دانشجویان افغان مقیم چین را در سطح تصمیم گیری حکومت وحدت ملی مطرح و برای حل آن راه های معقول را جستجو نماید.

همچنان داکتر عبدالله عبدالله، به دانشجویان وعده نمود تا در برگشت از چین به افغانستان پس از بررسی های همه جانبه به تقاضای شان رسیدگی صورت گیرد.

این در حالیست که هم اکنون نزدیک به سه صد دانشجوی افغان در مقطع های لیسانس، ماستری و دکتورا در کشور چین سرگرم تحصیل هستند.

از سوی هم رییس اجراییه دولت وحدت ملی، لغو پروژه انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت از ترکمنستان به افغانستان موسوم به “توتاپ” را به معنی محروم شدن تمام شهروندان کشور از این پروژه عنوان کرد.

عبدالله عبدلله، در دیدار با دانشجویان افغان مقیم چین گفت: “بدلیل عدم اطلاع رسانی به مردم، برخورد با این پروژه تا اندازه‌ای سیاسی شده است.”

وی می افزاید: “مسیر انتقال این پروژه از سوی حکومت گذشته مشخص شده است و حکومت وحدت ملی بدلیل فراهم آوری راه انتقال ۳۰۰ میگاوات برق به ولایت بامیان، کار ساختمانی این پروژه را تا شش ماه به تاخیر انداخت.”

این در حالیست که دیروز شهروندان کابل با راه‌اندازی تظاهرات میلیونی، خواهان لغو تصمیم اخیر کابینه در مورد انتقال این پروژه از مسیر سالنگ شدند.

معترضان از دولت خواستند که این پروژه از مسیر بامیان-میدان‌وردک به کابل منتقل گردد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن