اخبار کوتاهاقتصادیبازسازی

بریتانیا ۷۵۰ میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند

 

پریتی پاتل، مسوول توسعه بین‌االمللی بریتانیا به روزنامه ایندپندنت این کشور گفته است که بریتانیا قصد دارد ۷۵۰ میلیون پوند دیگر را به افغانستان کمک کند.

به گزارش رشد، این مبلغ قرار است از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برای کمک به ثبات افغانستان و بهبود وضعیت زندگی مردم به ویژه زنان و دختران، به مصرف برسد.

این مقام بریتانیایی هم‌چنان گفته است که بریتانیا به درخواست سازمان ملل برای کمک به بیجا شد‌گان داخلی، پاکسازی ماین از مناطق مسکونی، تعلیم و تربیه کودکان و بهبود زندگی روزمره مردم نیز مساعدت خواهد کرد.

به گفته این خانم، این تعهدات بریتانیا به‌خاطر امنیت بیشتر خود بریتانیا در آینده و نشان دادن این است که جامعه جهانی افغانستان را تنها نمی‌گذارد.

خانم پاتل اظهار داشته است که از آنجایی که بخش بزرگی سیل مهاجران به سوی اروپا را افغان‌ها تشکیل می‌دهد، این حمایت بریتانیا به حل بحران جهانی مهاجرت نیز کمک خواهد کرد.

این مبلغ کمکی بریتانیا درحالی اعلام می‌شود که براساس اسناد افشاشده، قرار است اتحادیه اروپا بخش عمده از کمک‌هایش را به افغانستان مشروط به موافقت دولت وحدت ملی با اخراج پناه‌جویان افغانی از کشورهای اروپایی کند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن