برگزیده های سایت

بزودی عملیات‌های تعرضی راه‌اندازی خواهد شد

وزارت دفاع ملی از آغاز عملیات‌های تعرضی بر اکثر مناطقی که هراس‌افگنان حضور دارند خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز در یک نشست خبری در کابل گفت:‌ نیروهای ارتش از یک هفته به این طرف برای راه‌اندازی عملیات تعرضی بر مناطقی که تررویستان حضور دارند٬ آمادگی کامل گرفته اند.

وی تاکید کرد که از این به بعد نیروهای امنیتی بر هراس‌افگنان حمله کرده و آنان را نابود خواهند کرد.

آقای وزیری تصریح کرد که طی یک هفته اخیر شمار زیادی از فرماندهان تروریستان در نقاط مختلف کشور کشته شده اند.

وی همچنین می گوید که قرار است نیروهای ارتش عملیاتی را تحت نام (شفق۲) برای فصل زمستان راه‌اندازی نمایند و مراکز تروریستی را نابود کنند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی جنگ جاری در کشور را جنگ استخباراتی منطقه عنوان کرده و می گوید که پشت این ناامنی ها دست های بزرگ بیرونی قرار دارد.

آقای وزیری می گوید: اکنون ۱۹۵هزار تن با تجهیزات مکمل در ارتش ملی حضور دارند؛ اما وزارت دفاع ملی به تجهیزات بیشتر نیاز دارد.

وی همچنین می گوید که قوای هوای کشور طی دو سال اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته و کشف و استخبارات در وزارت دفاع نیز گسترش یافته است.

وی درمورد دست آوردهای دوساله وزارت دفاع ملی نیز سخن ‌گفت.

آقای وزیری می گوید که طی دو سال اخیر وزارت دفاع ملی در بخش‌های مبارزه با فساد اداری، اصلاحات، تجهیزات و اکمالات نیروهای ارتش دست‌آورد های چشمگیری داشته است.

وی همچنین گفت که طی دو سال اخیر عملیات‌های ذولفقار و شفق راه‌اندازی گردید که نتایج مطلوبی در پی داشت. درجریان این عملیات‌ها هزاران هراس‌افگن هلاک شد و بیش از ۵ هزار تن دیگر نیز بازداشت گردید.

سخنگوی وزارت دفاع ملی همچنین گفت که طی سال جاری بیش از ۷ میلیارد افغانی در بخش تدارکات و قرار دادها در نتیجه مبارزه با فساد اداری تصاحب گردید. به گفته‌وی، از این میان بیش از ۴ میلیارد افغانی به عنوان معاشات امتیازی نیروهای ارتش پرداخت گردیده است.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن