افغانستانبرگزیده های سایت

بستن مرز تورخم یک امر ضروری بود

ابرارحسین سفیر پاکستان در کابل روزگذشته که به وزارت خارجه‌ی کشور فراخوانده شده بود، در مورد موشک‌پراگنی‌های اخیر پاکستان بر مرزهای افغانستان و بسته شدن مرز تورخم توضیحات ارایه کرد.

حسین افزرد که کشورش خواهان صلح در افغانستان است و به منظور صلح در هردو کشور عملیات نظامی را تحت نام “ردالفساد” آغاز کرده و بستن مرز تورخم نیز برای موفقیت این عملیات و آوردن صلح یک امر لازمی بود.

یک رسانه‌ی پاکستانی “پاکستان تودی” به نقل از سفیر پاکستان نوشته که گفته است، پاسگاه‌های پاکستانی همواره با حمله‌های دهشت‌افگنان مواجه می‌شد و نظامیان پاکستانی نیز در عمل مشابه دو عضو ارشد گروه جماعت‌الاحرار را در مرزهای افغانستان از بین بردند.

پاکستان در واکنش به چند حمله‌ی اخیر در شماری از ایالت‌های این کشور که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن شد، مرز اش را با افغانستان بسته کرد.

سفیر پاکستان در کابل گفته است که مرز تورخم به منظور جلوگیری از نفوذ هراس‌افگنان و موفقیت عملیات ردالفساد یک امر ضروری تلقی می‌شد.

ابرار حسین روز گذشته “یکشنبه” از سوی وزارت خارجه‌ی افغانستان احضار شده بود.

مقام‌های وزارت خارجه‌ی کشور در مورد بستن مرز، شلیک موشک‌ها به مرزهای کشور و اذیت شهروندان افغانستان از سوی نیروهای پاکستانی، از او توضیحات خواستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن