اجتماعیبرگزیده های سایت

بعد از این برق پایتخت قطع نخواهد شد

عبدالستار بارز، والی بغلان تاکید کرده است که نیروهای امنیتی اجازه نمی‌دهند در آینده طالبان به جریان برق پایتخت دست درازی کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد: او با اشاره به آغاز کار بازسازی پایه‌ی برق وارداتی ازبیکستان در دندشهاب‌الدین گفت که تیم مهندسان برشنا در محل حضور دارند.

آقای بارز گفت که تیم تخنیکی به حد کافی در محل حضور دارد و به شدت کار برای ترمیم پایه‌ی برق جریان دارد.

آخرین گزارشی که تا دیروز مسوولان برشنای بغلان در اختیار تلویزیون۱ قرار داده گفته اند که کار برای ترمیم کامل پایه حدود شش روز زمان نیاز دارد.

آنان تاکید کرده اند که زمین محل نرم است و جرثقیل‌های بزرگ برشنا به محل رفته نمی‌توانند اما تلاش‌ها همچنان جریان دارد.

اما شورای ولایتی بغلان نیز می‌گوید که وسایل پیشرفته برای جابجا کردن پایه قطع شده هنوز به ساحه نرسیده است.

برق پایتخت به دلیل تخریب پایه‌ی برق در دندشهاب‌الدین از سه هفته به اینسو قطع است و این موضوع واکنش‌های تندی را نیز در پی داشته است.

دند شهاب‌الدین و دند غوری از ساحات ناامن در مربوطات شهر پلخمری استند که در گذشته نیز فعالیت گسترده طالبان در آن مشاهده شده بود.

با این حال والی بغلان گفته است که از دیشب به این سو نیروهای امنیتی به شمول کماندوهای ارتش، توانستند کنترول ساحه‌یی را که یکی از پایه‌های انتقال برق وارداتی ازبیکستان قطع شده بود، دردست گیرند.

مقام‌های محلی می‌گویند که جنگنده‌های هوایی ناتو هم از دو شب به اینسو مواضع طالبان را در ساحه‌ی دند غوری بمباران کرده اند.

در پی این عملیات چندین ساحه نیز به تصرف دولت در آمده است.

در این عملیات بیش از ده مخالف مسلح دولت کشته وچندین تن دیگر نیز زخم برداشتند.

حالا باشنده گان بغلان هشدار می‌دهند اگر طالبان در زمستان در دند غوری نابود نشوند، شاید در بهار امسال و با سبز شدن درختان، مهار آنان برای نظامیان کشور دشوار شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن