برگزیده های سایتمصاحبه

بعید می دانم انتخابات برگزار شود!

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز حین معرفی نامزدان وزارت دفاع ملی و ریاست امنیت ملی به مجلس نمایندگان، خواستار تصویب هرچه زودتر فرمان اصلاح نظام انتخاباتی از سوی این مجلس شد.

آقای دانش همچنین تاکید کرد: حکومت افغانستان مصمم است که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را در سال جاری برگزار کند.

معاون دوم ریاست جمهوری گفت که‌ جامعه جهانی تمام تعهدات سیاسی و مالی خود به افغانستان در کنفرانس بروکسل را مشروط به برگزاری انتخابات و اصلاحات انتخاباتی کرده است.

از سوی هم فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی نزدیک به یک ماه است که روی میز مجلس قرار دارد؛‌ اما با وجود درخواست‌های مکرر این فرمان از مجلس رای نگرفته است.

در همین حال، داکتر جعفر مهدوی عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرگزاری رشد، برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها را بعید عنوان می‌کند.

به گفته وی،‌ برگزاری انتخابات یک سلسله الزامات و شرایطی دارد که تاکنون از جانب حکومت تامین نگردیده است.

آقای مهدوی می گوید: “پس از انتخابات پرچالش ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، هیچ گونه اصلاحات امیدوار کننده‌ای در کمیسیون‌های انتخاباتی به وجود نیامده است. امنیت و اقتصاد نیز از شرایط دیگری برای برگزاری انتخابات است که در این زمینه نیز ضعف‌هایی داریم”.

این عضو مجلس نمایندگان ادامه داد: اکنون وضعیت امنیتی در نقاط مختلف کشور وخیم است و پیش بینی‌ها نیز نشان می‌دهد که شرایط امنیتی به زودی بهبود نخواهد یافت.

آقای مهدوی علاوه کرد: “اگر منطقی سنجیده شود، در غیاب این وضعیت و مشکلات مالی که وجود دارد، تا سه ماه آینده که کمیسیون انتخابات تعیین کرده بود، گام های نخستین برای برگزاری انتخابات نیز برداشته نخواهد شد”.

وی خاطر نشان ساخت: حکومت در تلاش است تا وضعیت را به گونه‌ای تحت کنترل خود قرار دهد که مردم به جای نارضایتی، امیدوار باشند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن