اخبار کوتاهافغانستاناقتصادی

بهره برداری از ده ها پروژه عمرانی در چندین ولایت کشور

 

مسؤول ساحوی برنامۀ همبستگی ملی وزارت احیا و انکشاف دهات درولایت میدان وردک می‌گوید که ۷۲پروژۀ انکشافی این برنامه  به هزینه بیش از ۶۲ میلیون ۵۳۱ هزار افغانی به بهره ‌برداری سپرده شده است که از مزایای این پروژه‌ها حدود ۵۶۳۰ خانواده مستفید خواهند شد.

به گزارش رشد، ریاست رسانه های برنامۀ همبستگی ملی وزارت احیا وانکشاف دهات، با نشر خبر نامه ای گفته است:”اخیراً ۷۲ پروژۀ برنامۀ همبستگی ملی وزارت احیا و انکشاف دهات در ولسوالی  بهسود ولایت میدان وردک  تکمیل و مورد استفاده مردم قرار گرفت”.

پروژه‌های یاد شده شامل اعمار دوباب کلینیک صحی، ۱۵باب مراکزاجتماعی ,دیوارهای محافظوی، دو پایه پل پیاده روهریک بطول ۲۰ متر، کانال های آبیاری بطول ۱۲۷۵ متر، پلچک ها، تمدید چهارشبکه آبررسانی، حفاری ۲۷ حلقه چاه آب آشامیدنی با نصب بمبه های دستی آنها، احداث و جغل اندازی سرک به طول ۱۳۲۵۰ متر می باشد.

قابل ذکر است که برنامۀ همبستگی ملی وزارت احیا وانکشاف دهات  ۱۶۱۲  قریه را در ولایت میدان وردک  تحت پوشش قرار داده است و تا به حال توانسته ۲۲۵۹پروژه را در سکتور های مختلف تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهد و بیش از  ۵۶۱ پروژه دیگر در این ولایت نیز تحت کار می باشد.

بهره برداری ۶۸ پروژه انکشافی در ولایت غور

مسئول ساحوی برنامه همبستگی ملی وزارت احیا و انکشاف دهات در ولایت غور می‌گوید که ۶۸ پروژه انکشافی این برنامه به هزینه مجموعی بیش از ۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی در ولسوالی دولینه ولایت غور به بهره ‌برداری سپرده شده است که از مزایای این پروژه‌ها حدود ۵۱۱۴ خانواده مستفید خواهند شد.

ریاست رسانه‌های برنامه همبستگی ملی وزارت احیا و انکشاف دهات، با نشر خبرنامه‌ای گفته است: “اخیراً ۶۸ پروژه برنامه همبستگی ملی وزارت احیا و انکشاف دهات در ولسوالی دولینه ولایت غورتکمیل و مورد استفاده مردم قرار گرفت.”

پروژه‌های یادشده شامل حفر چاه‌های آب آشامیدنی، شبکه‌های آبرسانی، احداث سرک‌های روستایی، ذخایر آب، اعمار سربند‌ها، کانال‌های زراعتی، اعمار پُلچک‌ها، اعمار لترین‌ها، دیوارهای محافظوی و گبیونی می‌باشند.

قابل ذکر است که برنامه همبستگی ملی از شروع فعالیت‌هایش تا به حال در ولایت غور مبلغ ۲,۷۹۴,۸۴۸,۳۳۲ افغانی را در تطبیق ۳۵۱۵ پروژه‌های عام‌المنفعه که شامل سکتورهای ترانسپورت، آبرسانی، برق، معیشت و توسعه روستاها می‌باشد، به‌مصرف رسانیده است.

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن