افغانستانبرگزیده های سایت

به زودی دربارۀ توزیع شناسنامه‌های برقی اقدام می‌شود

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه می‌گوید که به زودی دربارۀ توزیع شناسنامه‌های برقی تصمیم گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ رییس اجراییه کشور که روز گذشته(چهارشنبه ۴ حوت) در مراسم گرامی‌داشت از قیام سوم حوت باشنده‌گان کابل سخن می‌زد، گفت که توزیع شناسنامه‌های برقی خواست اکثریت شهروندان کشور می‌باشد و این مسأله می‌تواند شفافیت انتخابات آینده را تضمین کند.

رییس اجراییه کشور در بخشی از صحبت‌هایش به قیام سوم حوت باشنده‌گان کابل اشاره نمود و از این رویداد به عنوان «نقطۀ عطف در تاریخ جهاد و مقاومت مردم افغانستان» یاد کرد.

همچنان رییس اجراییه کشور، به روح شهدای نامدار و گمنام افغانستان به ویژه شهدای سوم حوت کابل، اتحاف دعا کرد و وعده سپرد که برای حفظ دست‌آوردهای جهاد و آرمان‌های شهدا تلاش و مبارزه می‌کند.

دکتور عبدالله عبدالله در بخش دیگر سخنانش به پروسۀ اصلاحات انتخاباتی به عنوان یکی از تعهدات حکومت وحدت ملی تماس گرفت.

رییس اجراییه کشور گفت که استفاده از کارت‌های رای‌دهی کهنه و فرسوده به هیچ صورت قابل قبول نیست. او همچنان تأکید کرد که باید فهرست دقیق رای دهنده‌گان تهیه شود.

دکتور عبدالله به اتهامات اخیر پاکستان اشاره کرد و گفت که افغانستان هیچ وقت به دنبال جنگ افروزی نیست؛ اما دفاع از تمامیت ارضی و ارزش‌های ملی را فرض می‌داند. ما همکاری‌های نیک و سازنده را با کشورهای همسایه به نفع صلح و ثبات منطقه می‌دانیم و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

دکتور عبدالله عبدالله دربارۀ جمعیت اسلامی افغانستان اظهار داشت: این حزب در تاریخ افغانستان یک تکیه‌گاه برای صلح و ثبات و تعیین سرنوشت مردم افغانستان بوده و نقش تاریخی آن غیرقابل انکار می‌باشد.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید کرد: در حال حاضر نیز جمعیت اسلامی یک وزنۀ بزرگ برای تأمین وحدت ملی و عدالت اجتماعی، مبارزه با تروریزم، دولت‌سازی و تقویت دموکراسی در کشور است؛ اما برای حفظ این دست‌آوردها، انسجام و پشتکار در میان رهبران این حزب لازم می‌باشد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن