اخبار کوتاهافغانستاناقتصادیبازسازی

به هر قیمتی از اصلاحات دست بر نمیدارم

 

 

 

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می گوید “به هر قیمتی که باشد از ایجاد اصلاحات در افغانستان دریغ نمی کند.”

آقای غنی گفت “اینجا تغییرات ضروری است، اصلاحات ضروری است، ترس نداشته باشید این آن رئیس جمهوری نیست که از اصلاحات فرار کند. این رئیس جمهوریست که حاضر است برای اصلاحات سر خود را قربانی کند”.

رئیس جمهور افغانستان از مردم کشورش خواست تا به خاطر ایجاد اصلاحات آواز خود را بلند کنند.

در این پروژۀ رهایشی که دارای ٧٨ بلاک و ٢١١۴ اپارتمان مسکونی است، با سرمایه گذاری مشترک حکومت افغانستان و سکتور خصوصی اعمار شده که به گفتۀ سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن نزدیک به ٩٢ میلیون دالر امریکایی هزینه برداشته است.

آقای غنی، حل مشکلات مسکن خانواده ها را از اولویت های کاری حکومت افغانستان عنوان کرده گفت که در بخش فراهم سازی محل بود و باش برای افغان های عودت کننده و خانواده های بیجاشده، یک برنامۀ ویژه یی را طرح کرده است.

رئیس جمهور غنی علاوه کرد که مهاجران عودت کننده به افغانستان نیز آرزو دارند در کشور شان محل بود و باش داشته باشند.

رئیس جمهور غنی، ایجاد اعتماد مردم روی حکومت و سکتور خصوصی را مهم عنوان کرده، تکمیل شدن این پروژه را، نخستین گام در این راستا خواند.

کار اعمار این پروژه چهار سال قبل در دوران حکومت حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان آغاز شده بود اما باوجودیکه پول پیشیکی اپارتمان ها از برخی مردم گرفته شده بود، به خاطر نبود بودجه کافی، کار پروژه چندین سال به تعویق افتاده بود.

رئیس جمهور گفت که حکومت افغانستان در قدم نخست برنامه دارد برای خانواده های سربازان که جان خود را در جنگ که به گفتۀ وی بر افغانستان تحمیل شده است، از دست داده اند، محل بود و باش فراهم کند.

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن