افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

به هیچ کسی اجازه دخالت در انتخابات را نمی‌دهم

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می گوید که من به حکم قانون اساسی کشور وظیفه خود می‌دانم که ارتباط یکسان با هر سه قوه را به پیش برده و همراه با حفظ تعادل و توازن میان قوای سه گانه دولت، همکاری و هماهنگی میان آنها را تسهیل کنم.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز در مراسم افتتاح و آغاز کار شورای ملی در سال جدید گفت: چنانکه می دانید گام های لازم برای برگزاری انتخابات که هم اجماع ملی و هم اراده محکم سیاسی برای برگزاری آن وجود دارد، یکی پس از دیگری برداشته می شود و موانعی که وجود داشت بر طرف شده و زمینه های حقوقی آن نیز فراهم شده است.
وی درباره انتخابات پیش رو گفت: «لازم است ما انتخاباتی داشته باشیم که با شفافیت کامل و در فضای رقابت عادلانه، مساویانه و منصفانه میان همه نامزدها برگزار شود و از هرگونه دخالت مسوولین دولتی، اعم از ولسوال ها، قوماندان های امنیه، والیان و سایر جهت های ذی نفوذ به شدت و قاطعیت جلوگیری شود تا اعتماد مردم ما به این روند احیا گردد. نه خودم اراده دخالت در این پروسه را دارم و نه به کسی دیگر اجازه می دهم که دست به دخالت در این پروسه ملی بزند. انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچگونه تاخیری در زمان قانونی آن برگزار خواهد شد و اجازه نمی دهیم که مانند انتخابات پارلمانی به تاخیر مواجه شود».
اشرف غنی افزود: بخشی از کارهایی که صورت گرفته است فراهم آوردن منابع داخلی و خارجی برای روی دست گرفتن برنامه‌ چهار ساله‌ای است که در آن هم به تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی ما توجه شده و هم به ابعاد انکشافی کشور.
رییس جمهور اشرف غنی با اشاره به دشمنان افغانستان ادامه داد: «خوشبختانه تعریف دوست و دشمن برای ملت و دولت ما واضح شده و ابهام ها و سردرگمی ها در این زمینه بر طرف شده است. نه تنها داعش و گروه های تروریستی خارجی که می خواهند از خاک ما برای فعالیت های تروریستی هم در داخل و هم در خارج افغانستان استفاده کنند، بلکه علاوه بر آنها آن دسته از طالبان نیز که کمر به قتل مردم ما بسته و تخریب آشکار کشور را در پیش گرفته و جنگ شان را با وحشیگری و جنون در هم آمیخته اند، مانند بقیه تروریست ها دشمن این ملت هستند و نیروهای دفاعی و امنیتی ما با آنان برخورد سخت و تزلزل ناپذیر خواهند داشت ».
رییس جمهور از جوانان و همه کسانی که فریب دشمن را خورده اند، خواست تا به زندگی صلح آمیز روی بیاورند. وی گفت: آن عده از جوانان ساده دل که فریب تبلیغات دروغین دستگاه های استخباراتی را خورده و از احساسات دینی شان سوء استفاده شده است، هرگاه از تخریب کشور خود دست بکشند و بخواهند که به زندگی صلح آمیز روی بیاورند، دولت افغانستان به مانند گذشته آنان را مورد تشویق قرار داده و آمادگی دارد تا راه زندگی مسالمت آمیز را بر روی شان بگشاید و مانند دیگر شهروندان کشور حقوق مشروع شان را تامین کند.
وی در ادامه خطاب به دشمنان اظهار کرد: به کسانی که اراده صلح را ندارند پیام ما واضح است، و آن اینکه ما اراده پیروزی در این جنگ را داریم و اجازه نمی دهیم یک مشت مزدور بی اراده ای که در هر تصمیم خود منتظر اشاره باداران بیگانه است، آینده یک ملت را تهدید به نابودی کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن