برگزیده های سایتتحلیلتیتر یکجهان

به گفته ترامپ؛ عمل خالص شیطانی

روز دوشنبه مؤرخ۲  اکتوبر ۲۰۱۷   یک فرد۶۴  ساله امریکایی به نام Stephen Paddock از منزل ۳۲ هوتل  Mandalay Bay Resort and Casino در شهر Nevada منطقه Las Vegas برمحفل کانسرت the Route 91 Harvest Festival تیر اندازی نمود که درنتیجه تیر اندازی های مسلسل و پیهم او که تقریباً یک ساعت دوام کرد ۵۲۷ امریکایی زخمی و ۵۹ تن دیګر را به قتل رسانید. وی که ده قسم سلاح خفیفه در دست داشت ۶۰۰ فیر را انجام داده در دقایق آخر خودکشی نمود.

این کانسرت در محل برپا شده بود که ۱۵ جریب زمین را احتوا میکرد و برای مدت سه شب دوام کرد در شب آخری آن، همین حادثه در حالی به وقوع پیوست که ۴۰ هزار  نفر کانسرت را تماشا میکردند.

وقوع چنین حادثه در امریکا از طرف یک فرد امریکایی نشاندهنده آنست که سبب اصلی تشنجات و کشتارهای دسته جمعی در هر گوشه و کنار دنیا بصورت مستقیم یا غیر مستقیم امریکایی ها اند همین امریکایی ها اند که از کشتار لذت برده مردم را به خاک و خون می کشانند.

عمل Stephen Paddock یک عمل تروریستی است که در تاریخ امریکا سابقه نداشت و در طول تاریخ امریکا چنین حادثه خونین به وقوع نه پیوسته بود، مرگبارترین حمله ای بود که نظیر آن قبلاً در امریکا دیده نشده است.

این عمل یک فرد امریکایی اختلاف و بی باوری های زیادی را در میان اتباع امریکا ایجاد کرده نا آرامی های روحی را با خود همراه دارد، امریکایی ها بعد ازین با خوف و دلهره در کشور خود زندگی خواهند کرد و در محافل بزرگ و عمومی در تشویش و نگرانی خواهند بود.

ترامپ گرچه این عمل را به نام عمل ترورستی یاد نکرده اما آنرا “act of pure evil” یعنی عمل خالص شیطانی نامیده است.

ترمپ ضمن تقبیح عمل این فرد امریکایی، امریکایی هار ا به اتفاق و اتحاد دعوت کرده است و از اختلاف و افتراق باز داشته است. این سخنان ترامپ افاده می کند که اختلاف و ناهمګونی در آن کشور با ریشه های عمیق و گسترده اش جا گرفته پیامدهای ناکوار را با خود همراه دارد.

چرا یک فرد امریکایی دست به کشتار هموطنان خود زده با بر پا کردن صحنه ترا‌ژیدی شادی آنها را به غم تبدیل کرد. دریافت انگیزه اصلی این حادثه کار مشکل خواهد بود اما عمل این مرد ۶۴ ساله نشان می دهد که نا آرامی های ذهنی و عدم سکون در آن اجتماع اشاعه پیدا کرده آینده ناګوار دامنګیر شان خواهد ګردید و برای مهار کردن اوضاع در داخل کشور خود به مشکلات بیشتری روبرو می شوند.

نویسنده: قاضی محمودالحسن جاهد

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن