اجتماعیاقتصادیبازسازی

به ۸۰۰ خانواده در بغلان آب آشامیدنی صحی فراهم می‌شود

 

وزارت احیا و انکشاف دهات، کار ساخت یک شبکه‌ی آب‌رسانی را برای ۸۰۰ خانواده در روستای زمان‌خیل پلخمری، مرکز ولایت بغلان، آغاز کرد.
به گزارش رشد، انجنیر اول‌خان احمدزی رییس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان می‌گوید که این شبکه، بیش از ۱۲ کیلومتر امتداد خواهد یافت و از سوی برنامه‌ی ملی آب‌رسانی، حفظ‌الصحه‌ی محیطی و آبیاری روستایی تطبیق می‌شود.
در مراسم تهداب‌گذاری این شبکه، عبدالقدیم نیازی معاون مقام ولایت، انجنیر اول‌خان احمدزی رییس احیا و انکشاف دهات و متنفذان قومی حضور داشتند.
آقای احمدزی گفت: «این شبکه‌ی آب‌رسانی ۱۲ هزار و ۵۳ متر درازی دارد و هزینه‌ی مجموعی آن با سهم ۱۰ درصدی مردم، ۹ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۹۶ افغانی است که از بودجه‌ی وزارت احیا و انکشاف دهات پرداخته می‌شود.»
به گفته رییس احیا و انکشاف دهات بغلان، از این پروژه بالاتر از ۸۰۰ خانواده در روستای زمان‌خیل به آب آشامیدنی صحی دست‌رسی خواهند یافت. کار این پروژه در ۹ ماه آینده تکمیل می‌گردد. آقای احمدزی گفت که در این پروژه، ۸ هزار و ۵۴۴ روز کاری ایجاد می‌شود.
در همین حال، حاجی محمدظاهر رییس شوراهای انکشافی شهر پلخمری آغاز کار این پروژه را حیاتی می‌داند و می‌گوید: «باشنده‌گان زمان‌خیل، از آب‌های ناپاک می‌نوشند که اکثر کودکان‌شان با بیماری‌های گوناگون گرفتار می‌شود، با تکمیل این پروژه، این مشکل مردم زمان‌خیل حل می‌شود.»
کار این پروژه در حالی آغاز می‌شود که روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته، ۱۳ پروژه‌ی آبیاری و دیوارهای محافظتی از سوی برنامه‌ی انسجام ساحه‌ای ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان در ولسوالی بغلان مرکزی به بهره‌برداری سپرده شد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن