اجتماعیاخبار کوتاهافغانستاناقتصادی

بودجه خالی و وعده های خیالی/ به مهاجرینی که بر می‌گردند،‌ امتیازات ویژه می‌دهیم

 

معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، از اخذ امتیازات ویژه برای آن عده از جوانانیکه از کشورهای خارجی دوباره به افغانستان برمی‌گردند، خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ کمال سادات، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که این معینیت برای آن عده از جوانانی‌که دوباره به وطن‌شان بر می‌گردند، امتیازات ویژه‏ای در نظر گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت که این معینیت برای آگاهی دهی جوانان از خطرات مهاجرت‌های غیر قانونی برنامه‌های زیادی را در نظر گرفته است.

آقای سادات افزود که این امتیازات شامل قرضه‌های کوچک و بزرگ، امکانات شغلی و بیمه صحی و امکانات تعلیمی و تحصیلی می باشد.

کمال سادات با بیان اینکه هم‌اکنون معینیت جوانان بودجه‌ای در اختیار ندارد، اما نهادهای دولتی و خصوصی وعده همکاری با این معینیت را داده‌اند،‌ تصریح کرد: “ما زمینه اخذ قرضه‌های کوچک و بزرگ را برای جوانانی‌که از کشورهای بیرونی، به خصوص کشور‌های اروپایی به وطن‌شان بر می گردند،‌ مساعد می‌کنیم.

وی همچنین گفت: برای جوانانی‌که از کشورهای اروپایی دوباره به وطن شان بر می‌گردند،‌ کارت مخصوص بیمه صحی در نظر گرفته شده و مراکز درمانی خصوصی زیادی نیز در این زمینه وعده همکاری داده‌اند.

معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ ادامه داد که این معینیت، در تبانی با موسسات تعلیمات و تحصیلات عالی،‌ زمینه آموزش را برای جوانانی‌که دوباره به کشور‌شان بر می‌گردند، تا مقطع ماستری در نظر گرفته است.

در همین حال زهرا قاری زاده رئیس جوانان رضا کار معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز از جوانان می‌خواهد تا دست از مهاجرت‌های غیر قانونی بردارند.

بانو قاری‌زاده از سران حکومت وحدت ملی نیز می خواهد تا برنامه آگاهی‌دهی از خطرات مهاجرت های غیر‌قانونی را توسعه دهند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن