افغانستانبرگزیده های سایت

بودجه ۱۷ میلیاردی وسط سال حکومت تصویب شد

بودجه پیشنهادی وسط سال حکومت در آخرین نشست سال ششم دوره شانزدهم مجلس نمایندگان با اکثریت آرا به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ بودجه ۱۷ میلیارد افغانی وسط سال حکومت به منظور تمویل شماری از پروژه هایی که در بودجه ملی سال مالی سال ۱۳۹۵ گنجانیده نشده و یا هم کمبود بودجه نداشته اند، پیشنهاد گردید.

امیر خان یار رئیس کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان، در نشست امروز این مجلس گفت: “بودجه درخواستی وسط سال حکومت ۱۷ میلیارد افغانی است و ۳۱ میلیون آن تنها بودجه ای است که رییس جمهور غنی برای پروژه های مورد نظر درخواست کرده است؛ این بودجه از عواید ملی که در سال جاری افزایش یافته تامین می شود”.

وی ادامه داد: حکومت برای تمویل پروژه هایی همچون ساخت مساجد، کانالازاسیون شهر کابل و قصر دارالامان خواستار تصویب بودجه پیشنهادی وسط سال از سوی مجلس شده بود.

از سوی هم امیرخان یار خطاب به اعضای کابینه گفت: “در صورتیکه وزارت خانه ها کمتر از ۸۰ درصد بودجه انکشافی شان را به مصرف برسانند، استیضاح و صلب صلاحیت خواهند شد”.

در همین حال مجلس نمایندگان در نشست امروز خود طرح چهار قانون را مورد تایید قرار داد.

طرح قانون حمایت از طرح های ساخت مدارهای یکپارچه، قانون تجارت خارجی کالاها، قانون صحت حیوانی در ۴ فصل و ۲۶ ماده و طرح قانون مبارزه با قاچاق انسان و مهاجران با ۶ فصل و ۲۹ ماده با اکثریت آرا مورد تایید قرار گرفتند.

گفتنی است که امروز سال ششم دوره شانزدهم مجلس نمایندگان به پایان رسید.

اعضای مجلس نمایندگان از فردا به مدت ۴۵ روز به تعطیلات تابستانی خواهند رفت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن