اقتصادیبازسازی

بودجۀ ۲۰ پروژه انکشافی از سوی رییس جمهور منظور شد

 

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی، بودجه ۲۰ قرارداد را که در جمع آن‌ها پروژه‌های سرک‌سازی در چندین ولایت کشور نیز شامل‌اند، منظور کرده‌است.

به گزارش رشد، ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه گفته‌است که جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست رییس جمهور کشور دایر شد که در آن بودجۀ ۲۰ قرارداد به ارزش ۲٫۳ میلیارد دالر منظور گردید.

ریاست جمهوری علاوه کرده‌است که در کل در جلسۀ تدارکات ملی، بالای ۳۰ قرارداد بزرگ عمرانی، اجناس و خدمات بحث صورت گرفته که از آن جمله ۲۰ قرار تایید و ۱۰ پروژه هم‌راه با دلایل رد شده‌است.

رییس جمهور کشور در این جلسه هم‌چنان به اداره‍‌های تدارکاتی دستور داد تا به ولایت‌های کمتر انکشاف یافته، توجه جدی صورت گیرد.

قرارداد ساختمان بخش اول سرک زرغون شهر الی وازه‌خواه پکتیا، قرارداد بازسازی سرک عمومی کابل- چاریکار، قرار اعمار ۱۲ کیلومتر بخش اول سرک دره‌سرخ از دوراهی الی مل‌کوله الی بیغمک پروان و قرارداد پروژه بازسازی بخش سوم سرک ورسج الی خواست‌فرنگ ولسوالی ورسج تخار از جمله پروژه‌های اند که بودجه آن منظور شده‌است.

گفتنی‌‎ست که این قراردادها از سوی‌های وزارت‌های فواید عامه، احیا و انکشاف دهات، تحصیلات عالی، کار امور اجتماعی، دفاع، داخله، شهرسازی و شماری از دیگر وزارت‌خانه‌ها پیشنهاد شده بوده‌‎اند.

باید خاطر نشان ساخت که در جلسه کمیسون تدارکات ملی، ناظرین سیگار، سیستیکا حمایت قاطع، شبکۀ مبارزه علیه فساد، دیدبان شفافیت افغانستان و کمیسیون‌های مالی، اقتصادی و بودجه شورای ملی اشتراک داشته‌اند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن