اجتماعیاخبار کوتاهافغانستان

بیش از صد شهروند افغان ترک تابعیت کرده اند

 

 
وزارت عدلیه از ترک تابعیت صد ها تن از شهروندان کشور در سال جاری خبر می دهد.
به گزارش رشد، امان ریاضت سخنگوی وزارت عدلیه به رسانه ها گفته است که از اول سال جاری تاکنون، ۴۱۲ تن از اتباع کشور خواستار ترک تابعیت افغانستان شده‌اند.
ریاضت افزود که این شمار شهروندان کشور، برای به دست آوردن پناهندگی کشورهای خارجی چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند.
براساس اظهارات وی، طی مراحل ترک تابعیت بعد از بررسی کمیسیون مربوط وزارت عدلیه، منظوری شورای وزیران و سرانجام حکم مقام ریاست جمهوری در این زمینه انجام می‌یابد.
وی تاکید کرد که شماری از درخواست‌های شهروندان پذیرفته شده و شمار دیگر در مرحله اجرا است.
در حالاتی همچون زمانی که تقاضاکننده در برابر دولت افغانستان وجایب و مکلفیت های قانونی داشته باشد که آنرا انجام نداده است، فرد در برابر ادارات، موسسات، شرکت‌های دولتی ومختلط و اتباع کشور، مسوولیت‌های مالی یا مقاولاتی کاری داشته باشد، به جرایم خیانت متهم یا تحت تعقیب عدلی قرار داشته و یا به حکم محکمه محکوم گردیده و هنوز مدت محکومیت خویشرا سپری نکرده باشد، یا ترک تابعیت شخص خطری را به امنیت یا منافع و مصالح افغانستان متوجه سازد دولت می تواند درخواست ترک تابعیت فرد را رد کند.
همچنان شخصی که تابعیت افغانستان را ترک می‌کند، مکلف است الی مدت یکسال تمام اموال غیر منقول خود را در داخل کشور به فروش برساند.
شماری افغان ‌هایی که به دلیل جنگ و فقر و بیکاری کشور را ترک کرده و در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند، به میلیون‌ها تن می‌رسد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن