اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

بیماری ناشناخته جان ۲۳ کودک را در بدخشان گرفت

مقامات در ولایت بدخشان می گوید که در نتیجه شیوع بیماری ناشناخته ۲۳ کودک زیر سن ۵ سال طی سه روز گذشته در ولسوالی یمگان جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری رشد، احمد جاوید مجددی عضو شورای ولایتی ولایت بدخشان می گوید که ۱۰ کودک در روستای «نیش» و ۱۳ کودک دیگر در روستای «دشت» منطقۀ وشنگان ولسوالی یمگان جان باخته اند.

به گفتۀ این عضو شورای ولایتی بدخشان تا هنوز علت بروز این بیماری شناخته نشده اما مردم محل می‌گویند که این بیماری با علایم شبیه سینه بغل ظاهر می‌شود و در یک روز جان چندین کودک را می‌گیرد.

با این حال مسؤولان صحت عامۀ بدخشان اما می‌گویند که آنان تیم‌های صحی و داروی لازم را به محل فرستاده اند تا وضعیت بیماران از نزدیک زیر بررسی و مراقبت‌های بهداشتی داشته باشند.

داکتر نور خاوری، رییس صحت عامۀ بدخشان به نشانه گفته است که آنان به دلیل دوری راه مواصلاتی و عدم پوشش شبکه‌های مخابراتی تا هنوز آمار دقیق از قربانیان این بیماری  بدست نیاورده‌اند.

به گفتۀ خاوری، هم‌زمان با رسیدن تیم‌های صحی به محل، افزون بر روشن شدن آمار قربانیان این بیماری برای جلوگیری از افزایش آن برنامۀ عملیات صحی را سرعت می‌بخشند.

رییس صحت عامۀ بدخشان می‌افزاید، این بیماری از جمله بیماری‌های طرق تنفسی است که همه ساله به دلیل سردی هوا در بدخشان شیوع پیدا می‌کند.

مسؤولان صحت عامۀ بدخشان می‌گویند، آنان در تمام مناطق این ولایت بیماری‌های طرق تنفسی را زیر مراقبت‌های بهداشتی قرار داده‌اند و در تلاش‌اند که با افزایش عرضۀ خدمات صحی از افزایش تلفات این بیماریجلوگیری کنند.

اما با تماس های مکرر موفق نشدیم نظر والی ولایت را با خود داشته باشیم.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن